معاون بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:طی ارسال نامه ای از طرف جانشین رئیس جمهور ارائه هر چه بیشتر تسهیلات برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت.

حسن مسلمی نائینی، معاون بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به مشکلات ارزی که برای دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند رخ داده است جانشین رئیس جمهوری نامه ای با عنوان ارائه تسهیلات بیشتر برای این دسته از دانشجویان به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که چه راهکارهایی برای ارائه تسهیلات برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تسهیلات پیشنهادی در 4 بند ارائه شده که عبارتند از آن دسته از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و نمی خواهند عضو هیات علمی دانشگاه ها در داخل از کشور شوند باید برای آشنایی آن ها مراحل و یا بررسی هایی در خصوص شغل مورد نظر آن ها در نظر گرفته شود تا عضو هیات علمی که کیفیت درس دادن بالایی را دارد در دانشگاه های ایران جذب شود.

وی تصریح کرد: برخی از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند با توجه به این که می خواهند وارد کشور شوند و هنوز دفاعیه خود را در دانشگاه خارجی انجام ندادند باید تسهیلاتی فراهم شود.

مسلمی نائینی اظهار کرد: البته برخی از دانشجویان نیز با توجه به باقی ماندن 2 سال از درس می خواهند از دانشگاه خارجی که تقریباً 2 سال در آن تحصیل کردند به داخل برگردند که اگر بخواهند دوباره این 2 سال گذرانده در دانشگاه خارج را در داخل بگذرانند مشکل و هزینه بردار است بنابراین دروس گذرانده شده باید در داخل مطابقت داده شود.

وی خاطر نشان کرد: اما تسهیلات آخر برای آن دسته از دانشجویان در نظر گرفته شده که هزینه مدرک دکتری مثلاً در کشور مالزی پایین است و اگر دانشجو بخواهند آن مدرک را در داخل کشور دریافت کند هزینه بالایی باید بپردازد که در این خصوص نیز تسهیلات باید برای دانشجویان فراهم شود./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار