رییس هیات مدیره تعاونی تولیدكنندگان پسته استان مركزی گفت: 300 هكتار به باغات پسته ارگانیك زرندیه افزوده می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بارانی افزود: هم اكنون 300 هكتار از باغات پسته این شهرستان برای ارگانیك شدن تحت نظارت و بازرسی كارشناسان اروپایی قرار دارد.

وی اظهار كرد: تبدیل این باغات به ارگانیك در یك دوره زمانی پنج ساله در مراحل مختلف و با فراهم شدن شرایط خاص امكان پذیر است.

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدكنندگان پسته استان مركزی گفت: هم اكنون پنج هزار و 300 هكتار باغ پسته در دشت سلطان احمدلو شهرستان زرندیه وجود دارد كه 200 هكتار آن ارگانیك است و كشورهای اروپایی متقاضیان خرید این محصول هستند.

بارانی ادامه داد: با ارگانیك شدن این میزان باغات پسته تلاش می كنیم كه میزان تولید ارگانیك این محصول را به سالانه یك هزار تن افزایش دهیم و سهم قابل توجهی در صادرات جهانی پسته داشته باشیم.

وی بیان داشت: در تولید محصولات ارگانیك از سموم شیمیایی استفاده نمی شود و این امر منجر به تولید محصولات كشاورزی سالم، با كیفیت و توام با افزایش ارزش محصول می شود.

بارانی گفت: با وجود برخی مشكلات همچنان پسته به عنوان محصولی ارزآور، یكی از مهمترین كالاهای جایگزین نفت است و می توان با توجه بیشتر به این صنعت سودآوری پسته ایران را به چند برابر افزایش داد.

وی كمبود آب را یكی از مهمترین مباحث در خصوص توسعه باغات پسته این شهرستان عنوان كرد و افزود: با توجه به اقلیم مناسب زرندیه در صورت تامین آب مورد نیاز زمینه احداث 20 هزار هكتار باغ پسته در این منطقه وجود دارد.

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدكنندگان پسته استان مركزی اظهار كرد: شهرستان زرندیه آب و هوای مناسب پرورش پسته را دارد و مشكل سرمازدگی و گرما زدگی در این منطقه وجود ندارد.

وی مسافت كم زرندیه با فرودگاه امام خمینی(ره) و سرعت در انتقال محصول پسته به فرودگاه و صادرات آن را از جمله مزیت های پسته در شهرستان زرندیه دانست.

شهرستان زرندیه در فاصله 80 كیلومتر تهران واقع شده و دارای حدود هفت هزار و 400 هكتار باغ پسته است./س

برچسب ها: افزایش ، باغ ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.