رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال از افزایش نظارت این بخش روی عملکرد داوران فعال در فدراسیون خبر داد.

امیدوار حاتمی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل بالا بودن سطح مسابقات باشگاهی در دسته های مختلف داورانی که در بازی ها نتوانستند قوانین را به خوبی مورد اجرا قرار دهند از فعالیت در مسابقات لیگ سال آینده محروم می شوند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال تصریح کرد: یک داور در طول مسابقات حساس لیگ باید به طور دقیق و صحیح قوانین مصوب با به اجرا در آورد، اگر مشاهده شود که در طول یک دیدار قضاوت اشتباه یک داور باعث تصعییع حقوق یک تیم شده است با آن داور مربوط همانند مربیان و بازیکنان که در صورت کوتاهی کردن در طور مسابقات مورد باز خواست قرار می گیرند، برخورد می شود این موضوع شامل سه داور، داور دوم، داوران خط، ناظر و منشی صحنه می شود.

وي گفت: با داورانی که به طور دقیق قوانین را در طور مسابقات اجرا نکنند از طریق تذکر، جریمه و با محرومیت برخورد می شود، به طور نمونه در مسابقات لیگ دسته یک سال جاری دیدار تیمهای میزبان و رشت قضاوت اشتباه داور و ناظر باعث بروز مشکل در طول مسابقه شد به همین دلیل پس از بازبینی فیلم دیدار و بررسی عملکرد داور در قضاوت و چگونگی مدیریت بازی از سوی ناظر به این نتیجه رسیدیم که مسائل بوجود آمده ناشی از دست اندر کاران برگزاری دیدار است به همین دلیل داور و ناظر مسابقه مذکور محروم شدند.

حاتمی تصریح کرد: خوشبختانه در طول مسابقات لیگ برتر شاهد بروز مشکل خاصی از سوی داوران و ناظران نبودیم امیدوارم این روند در طول مسابقات مرحله پلی اف هم ادامه پیدا کند بازیهای این مرحله بسیار حساس تر و سخت تر از مسابقات رفت و برگشت است و نیاز به توجه و مدیریت بیشتری دارد.

گفتنی است: مسابقات مرحله پلی اف لیگ برتر از فردا چهارشنبه دوم اسفند در تهران ورامین با حضور تیمهای سایپا، پیکان متین ورامین و کاله آمل آغاز خواهد شد./مح

برچسب ها: والیبال ، حقوق ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار