عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با بيان اينكه با حضور افرادي با‌سابقه‌ وزارت و نمايندگي مجلس در جبهه پايداري،‌ برنامه‌اي عملياتي براي دولت يازدهم تدوين شده است، گفت:‌ اين برنامه تا اوايل سال آينده تكميل مي‌شود.

"محمد سليماني" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباه برنامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي براي "دولت يازدهم" اظهار داشت: اين برنامه داراي كارگروه‌هاي مختلفي از جمله اقتصادي، اجتماعي، آموزش و بهداشت، صنعت و... است، كه هريك از كارگروه‌ها به صورت مجزا درحال فعاليت براي تدوين اين برنامه هستند.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با اشاره به "كارگروه صنعت" اين برنامه، گفت: كليات برنامه به گونه‌اي است كه شرايطي فراهم شود تا سود واقعي از آن توليدكننده و از نقش دلالان و بازارهاي كاذب كاسته شود.

وي در اين باره افزود: وقتي بستر سرمايه‌گذاري براي توليدكنندگان فراهم شود، در نتيجه آن ميزان اشتغال افزايش و واردات كاهش پيدا مي‌كند.

وزير ارتباطات دولت نهم با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر حمايت از توليد ملي، اظهار داشت: در برنامه اقتصادي جبهه پايداري راهكارهايي براي كاهش صادرات موادخام (خام فروشي) و به جاي آن افزايش صادرات فراورده‌ها، به وي‍ژه فراورده‌هاي نفتي و گازي ارائه شده است.

سليماني ادامه داد: در اين برنامه همچنين راهكارهايي براي واردات مواد اوليه بجاي كالاهاي ساختگي در نظر گرفته شده است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري تاكيد كرد: اجرايي شدن اين برنامه به افزايش اشتغال، توليد ثروت و كاهش وابستگي به نفت كمك مي‌كند.

وزير ارتباطات دولت نهم در پاسخ به اين سوال كه "فكر مي‌كنيد اين برنامه چقدر قابليت عملياتي شدن دارد؟" عنوان كرد: افرادي در جبهه پايداري عضويت دارند كه تجربيات اجرايي در سطح وزارت داشته و يا از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هستند كه با روند قانونگذاري و نظارت بر اجراي قانون آشنايي دارند؛ اين تركيب باعث شده است، برنامه‌اي كه قابليت اجرايي شدن دارد در جبهه پايدراي تدوين شود.

سليماني با بيان اينكه نسخه اوليه برنامه تهيه و در اختيار ساير كارگروه‌ها و اعضاي شوراي مركزي جبهه قرار گرفته است، گفت:‌ تلاش مي‌كنيم اين برنامه تا اوايل سال آينده تكميل شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سلیمانی ، برنامه ، پایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار