پس از 25 بار دستور از جانب رئیس جمهور، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: غضنفر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: نظام سلامت، مردم و ارائه خدمات را 3 اصل اساسی است و در نامه ای که به دکتر طریقت و رئیس جمهور نوشته شده است 4 سوال اصلی مطرح شد.

1- آیا سلامت حق مردم است؟ 2- آیا فقط مراقبت های سلامت حق مردم است؟ 3- آیا سلامتی فقط یک کالای مصرفی است؟ 4-آیا سلامتی عرصه قابل سرمایه گذاری و برداشت سود و تجارت است؟.

وی گفت: سلامتی حق مردم بوده و هر ارگان باید کار مختص به خود را انجام دهد و نباید هیچ وزیری به طور سلیقه ای عمل کند.

با وجود آن که 93 درصد پزشکان در حوزه های پرستاری، رادیولوژی ، پزشکان عمومی هستند اما تصمیم نهایی در حیطه پزشکی که تنها شامل 7 درصد جامعه پزشکی می شود.

وی تصریح کرد: امروزه مردم نسبت به دولت هزینه های بیشتری در زمینه سلامت پرداخت می کنند به طوری که دولت با 12 میلیارد تومان هزینه کند و مردم 4 میلیارد تومان اما این امر کاملاً برعکس شده است.

وی اذعان داشت: در طرح پزشک خانواده اگر فقط به پزشکان اکتفا شود و از پرستاران استفاده نشود این طرح با مشکل مواجه می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح پزشک خانواده باید به طرح نظام سلامت خانواده تغییر نام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طرح پزشک خانواده بحث استخدام ها مطرح بوده که بیش از همه استانداردهای منابع و ساختار وظیفه سازماندهی اشکالات فراوانی دیده می شود به طوری که تعداد پرستاران نسبت به تخت های بیمارستان باید بیشتر باشد.

وی ذکر کرد: با وجود آن که پرستاران فعالیت بیشتری نسبت به پزشکان دارند ولی آن ها حقوق دریافت می کنند که در برخی موارد دچار آسیب می شوند.

وی در ادامه افزود: لایحه ای 4 بندی برای حمایت از پرستاران آسیب دیده شغلی تهیه شده که رئیس جمهور تنها با 3 بند آن موافقت کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور تعرفه گذاری خدمات پرستاری 25 بار برای اجرایی شدن طرح مذکور اعلام دستور کرده ولی تاکنون شاهد اجرای آن نبوده ایم./ح
برچسب ها: پرستار ، تعرفه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار