نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس 41 شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس لاشه سه راس کل و بز ،یک راس قوچ وحشی ،لاشه یک سر تشی، دو قلاده گراز و 42 قطعه پرنده کبک، قمری، تیهو ، اردک وسهرهرا از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط کردند.

کامران اسلاملو بیان کرد: با تلاش نیروهای یگان این اداره کل طی 10 روز گذشته تعداد 41 نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و از این متخلفین تعداد چهار قبضه اسلحه جنگی کلاش و سمینوف، تعداد پنج قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز و 21 قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی مجاز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: این عملیات ها در شهرستانهای لامرد، فسا، فراشبند، خرامه، مرودشت، داراب، اقلید، پاسارگاد و مناطق ارژن و بختگان صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارسافزود: متاسفانه برخی از شکارچیان در این فصل که فصل بارداری حیات وحش نیز هست بدون توجه به این مسئله مهم و پیامدهای آن به شکار می پردازند.امروزه با توجه به تخریب زیستگاههای حیات وحش و شکار بی رویه ،تعداد آنها رو به کاهش است و این اداره کل مانند گذشته به حفاظت از این گونه های ارزشمند می پردازد.

جریمه ضرر و زیان یک راس قوچ و یا میش شش میلیون و 400 هزار ریال است./ب

برچسب ها: دستگیری ، شکار ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.