فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور از آغاز رزمایش الی ‌بیت‌المقدس با حضور مشترک بسیجیان نیشابور و فیروزه در منطقه عمومی باغرود نیشابور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  سرهنگ پاسدار احمد عنایت در نشست خبری این رزمایش در اتاق جلسات این ناحیه، افزود: این رزمایش به‌مدت 48 ساعت در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و دسته‌های واکنش سریع شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: پیش از این بسیج نیشابور دارای 18 گردان عاشورا و الزهرا(س) بود اما الان همه پایگاه‌های بسیج براساس ساختار جدید دارای گروهان یا دسته رزمی هستند.

نامبرده عنوان کرد: یک هزار و 750 حلقه شجره طیبه صالحین در سطح رده‌های مختلف بسیج شکل گرفته است.

عضو شورای تامین نیشابور هدف از برگزاری رزمایش را تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، شهیدان، مقام معظم رهبری، ارتقای توان رزم و آمادگی نیروهای بسیج برای مقابله با بحران‌ها و انتقال تجارب دوران دفاع مقدس به نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی دانست.

عنایت با اشاره به اینکه دو تمرین تاخت و عملیات تاخیری در این رزمایش اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از تمرین تاخت که معمولا در شب انجام می‌شود، غافلگیری دشمن در حال استراحت است.

وی ادامه داد: هدف از عملیات تاخیری نیز آمادگی دفاع در برابر حمله ناگهانی دشمن به سرزمین است که جلو دشمن سد شوند تا نیروهای اصلی و حرفه‌ای برای دفاع حضور یابند./ع

برچسب ها: آغاز ، رزمایش ، الی ، بیت ، المقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.