معلمان حدود صد مدرسه در برلين - پايتخت آلمان - روز دوشنبه در آغاز اعتصاب سراسري بخش دولتي در اين کشور و در اعتراض به روند پرداخت دستمزدها به خيابان ها ريختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ اين در حالي است که کارفرمايان از افزايش حقوق معلمان خودداري مي کنند.اعتصاب معلمان آلماني در سراسر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و سپس به ديگر ايالت هاي اين کشور گسترش خواهد يافت و کارمندان ديگر بخش هاي دولتي اين کشور نيز ممکن است به اين اعتصاب بپيوندند.

رسانه هاي محلي اعلام کردند مدارس به والدين اعلام کردند در صورت امکان کودکان را در خانه نگه دارند. اين در حالي است که برخي مدارس تلاش کردند معلمان جايگزين بيابند.اتحاديه تجاري آلمان خواستار افزايش شش و نيم درصدي حقوق  حدود هشتصد هزار کارمند بخش دولتي شده است.

اين اتحاديه در عين حال اعلام کرد در پايان دور دوم مذاکرات درباره دستمزدها در روز پنجشنبه ،‌کارفرمايان تمايلي براي افزايش حقوق از خود نشان ندادند. فرانک بسيرسکي رئيس اتحاديه تجاري آلمان اين اقدام کارفرمايان را « غير قابل قبول» توصيف کرد. مذاکرات ميان کارفرمايان و اتحاديه تجاري در روز هاي هفتم و هشتم ماه مارس از سر گرفته خواهد شد.



برچسب ها: اعتصاب ، معلم ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار