برای اولین بار در سطح استان کرمانشاه، جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در مکانی روباز و در دل یک مجموعه تاریخی بی‌نظیر (عمارت خسرو قصرشیرین) برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، این جلسه در راستای تصمیم‌گیری برای استقبال بهتر و بیشتر از گردشگران و میهمانان نوروزی در ایام نوروز 92 و با حضور کلیه مسئولان ادارات این شهرستان در محل مجموعه تاریخی عمارت خسرو قصرشیرین برگزار شد.

محمد رضا جلدی، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: مصوبات این جلسه برای کلیه ادارات مربوطه لازم‌الاجراست تا بتوانیم در ایام نوروز 92 میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران نوروزی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای سبز شهر قصرشیرین، لکه‌گیری معابر، ساماندهی پارک‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و نیز اسکان موقت برای مسافران و گردشگران نوروزی در سطح شهر از جمله تدابیری بود که در این جلسه اندیشیده شد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در این جلسه مقرر شد که برای ایام نوروز در ورودی شهر قصرشیرین توسط شهرداری، هفت سین بزرگ و مجللی تدارک دیده شود و ضمنا در ورودی شهر نسبت به راه‌اندازی و نصب سیاه چادر عشایری با ارائه صنایع دستی و سوغات و شیرینی محلی از میهمانان نوروزی پذیرایی به عمل آید.

جلدی تصریح کرد: تخفیف 30 درصدی برای رانندگان وسایط نقلیه عمومی به همراه خانواده درجه یک و جهت استفاده از اماکن اقامتی به مدت سه روز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد که مسئول ستاد اسکان در ایام نوروز در شهرستان قصرشیرین اداره آموزش و پرورش باشد و کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها لیست اماکن اقامتی خود را به آموزش و پرورش ارائه دهند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در این جلسه مقرر شد که اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین در برپایی چادر جهت پاسخگویی به سئوالات شرعی گردشگران و مسافران نوروزی اقدام کند.

جلدی یادآور شد: همچنین مقرر شد که اداره راهنمایی و رانندگی نیز جهت روان‌سازی جاده به خاطر عبور و مرور ترانزیت‌ها و بازارچه پرویزخان تدابیری بیاندیشد.

منبع:ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، میزبان ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.