عضو هيئت‌رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس گفت: اهداف عاملان استکبار ايجاد اختلاف و ضربه زدن به مباني اصلي نظام بود که دستگيري اين عناصر مزدور،اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به خصوص در مواضع امنيتي و اطلاعاتي کشور به نمايش گذاشت.

احمد سالک کاشاني نماينده اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع دستگيري جمعي از خبرنگاران گفت: يکي از کارهاي دشمنان اسلام هميشه ايجاد شبکه نفوذ در جهت جمع آوري اطلاعات و بهره‌برداري از مسائل به نفع خودشان است و اين سياست را هميشه انجام مي‌دهند.
 
وي افزود: در جريان اخير دستگيري چند تن از خبرنگاران شاهد بوديم که شبکه‌هاي خارجي با هزينه کرد رقم سنگيني در داخل و خارج کشور کارهايي را انجام مي‌دادند که از آن جمله مي‌توان به جمع آوري اخبار توسط دشمن،سوار شدن بر افراد ضعيف‌النفس و هدايت آن‌ها به سوي اهداف خود و همين طور بهره‌وري از افرادي که مي توانستند از اطلاعاتشان استفاده کنند،اشاره کرد.
 
سالک تصريح کرد: از جمله اهدافي که اين افراد دنبال مي‌کردند ايجاد اختلاف و ضربه زدن به مباني اصلي نظام بود که دستگيري اين عناصر مزدور،اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به خصوص در مواضع امنيتي و اطلاعاتي کشور به نمايش گذاشت.
 
عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس گفت: دستگيري اين افراد ضربه سنگيني براي اربابان اين شبکه استکباري بود و بايد اين مسئله را مورد توجه قرار داد که ضربه خوردن عناصر اطلاعاتي آن‌ها در حقيقت نابود شدن سازمان اطلاعاتي آن‌هاست.
 
وي در ادامه با اشاره به لزوم هوشياري افراد جامعه در اين موارد اظهار داشت: بايد در سطح جامعه در مورد مباني فرهنگي و ديني فرهنگ‌سازي کرد زيرا دليل اصلي گرفتاري افراد در اين دام‌ها معمولا اين است که مباني پايه‌اي و ديني افراد ضعيف است.
 
سالک ادامه داد: بايد دشمن شناسي و جريان شناسي را در جامعه تعليم داد زيرا ضعف دشمن شناسي سبب مي‌شود که عوامل داخلي عناصر بيگانه شوند.
 
نماينده مردم اصفهان در پايان خاطر نشان کرد: در مقوله شناخت دسيسه‌هاي دشمن رشد بصيرت و ارتقاي فهم سياسي مهم است زيرا اگر در فهم سياسي و بصيرت ضعف داشته باشيم ناخودآگاه گرفتار اين دسيسه‌ها مي‌شويم.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار