روزنامه عمانی الوطن با ارائه مقاله ریشه شکل گیری فرقه های تروریستی و مخوف از جمله فرقه النصره در سوریه را دخالت های متجاوزانه غرب دانسته و با تاکید بر ارائه درک درست و مورد توافق همگانی از تروریسم پیشنهاد ریشه کنی جهانی آن را ارائه داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از التشرین، سیاست های به اصطلاح زیبنده ای که دولت های صاحب نفوذ برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها اتخاذ می کنند و توجیه اقدامات متجاوزانه با کدهای لو رفته ای مثل (دموکراسی، آزادی بیان، حمایت از حقوق بشر) از عوامل اصلی آفت "تروریسم" در سطح منطقه و حتی جهان است.

روزنامه عمانی "الوطن" نیز با پرداختن به همین موضوع مقاله ای تحت عنوان "تروریسم آفت است... اما چه کسی این آفت را می سازد" منتشر کرد.

در این مقاله آمده است که اگر غرب متجاوزانه در امور سوریه دخالت نمی کرد امروز فرقه تروریستی و مخوف "النصره" که وابسته به القاعده است و بسیاری از گروهک های تروریستی دیگر وجود نمی داشت، کما اینکه همه می دانیم قبل از تجاوز آمریکا به عراق هیچ فرقه تروریستی ای در این کشور فعال نبود اما امروزه و هر روزه شاهد انفجارات و کشتارها و تشکیل گروهک های تروریستی جدید در عراق هستیم.

الوطن افزود: آنچه که در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، و برخی کشورهای دیگر شاهد هستیم همه و همه دلیلی بارز و متقنی است بر اینکه تا قبل از تجاوز غرب بر کشورهای مذکور تروریسم و فرقه های مخوف تروریستی در هیچ یک از آنان وجود نداشت اما با دخالت های سلطه طلبانه غرب در امور داخلی سایر کشورها زندگی از حالت طبیعی خارج شده، امنیت از بین رفته و اجتماع به جولانگاه تروریست ها و بهانه ای برای بقای بیگانگان تبدیل شده است.

این رزونامه تصریح کرد البته عواملی مثل فقر، گرسنگی، فساد، بیکاری، نبود عدالت اجتماعی و از این قبیل موارد نیز می تواند عامل ایجاد تروریسم باشد اما واقعیتی که همه آن را لمس کرده ایم به ما می گوید عامل اصلی تروریسم و نا امنی در سطح منطقه و جهان دخالت های غرب در امور داخلی سایر کشورهاست که البته یک چنین اقدامات ضد انسانی با بهانه های انسانی لو رفته ای مثل دموکراسی، آزادی بیان، دفاع از حقوق بشر و... انجام می شود.

باید اعتراف کرد اصطلاحاتی از این قبیل به منفذی تبدیل شده تا بیگانگان از آن طریق و به زیرکی بدون ایجاد حسات به سایر کشورها رخنه کرده و آن را وضعی که می خواهند بکشانند. جالب آنجاست که این تروریست ها یک اتهام تروریسم را به اسلام می چسبانند و قصد دارند نور اسلام را با فوت ضعیف خود خاموش کنند.

الوطن در پایان نوشت: تا زمانی که مفهوم درست، ثابت، و مورد توافق همگانی از تروریسم ارائه نشود تلاش های بین المللي برای مبارزه با این پدیده شوم نتیجه ای نخواهد داشت و در این صورت است که می توان اهداف مشترکی را دنبال کرد. البته باید بین دفاع یک ملت از خود و جنگ طلبی نیز فرق قائل شد، به عنوان مثال به هیچ وجه نباید دفاع ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس و عملیات شهادت طلبانه مقاومت اسلامی را با سربریدن ها و قتل و غارتی که فرقه های سلفی –تکفیری به اصلاح اسلامی راه می اندازند یکی دانست باید بین شهادت طلبی و عملیات های انتحاری فرق قائل شد.

از همین رو با کارشناسی های درست باید ترویسم و تروریست را به خوبی شناسایی کرد و ریشه های آن را شناخت، و با کنار گذاشتن سیاست دخالت متجاوزانه در امور داخلی سایر کشورها و به دور از هر گونه نژادپرستی و تعصب جاهلانه قدم در ریشه کن کردن تروریسم گذارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار