معاون امور عمرانی استاندار اصفهان از برگزاری دومین همایش ملی شهر اسلامی در روزهای 9 و 10 اسفند در اصفهان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مهدی جمالی نژاد افزود: دومین همایش ملی شهر اسلامی با رویکرد تحقق پذیری کاربردی و تجمیع سرمایه های فرهنگی و ارایه راهکارها در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی از محورهای برگزاری این همایش را شهر اسلامی، هویت فرهنگی، معنوی و ساحت قدسی انسان و ارایه الگوها و مدلهای معماری و شهرسازی اسلامی، ایرانی عنوان کرد.

جمالی نژاد ادامه داد: شهر اسلامی، هنر و زیباشناسی، شهر اسلامی الگوی پیشرفت و توسعه پایدار، شهر اسلامی و امنیت شهری و شهر اسلامی، رفاه و شهروندی و عدالت اجتماعی از دیگر محورهای همایش است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه شهر اسلامی برخاسته از یک ضرورت و نیاز راهبردی است، تصریح کرد: نحوه اداره آن و تعامل انسانها با یکدیگر در منظر اسلام یک مجموعه واحد، پویا، هماهنگ و معنادار و هدف آن رشد و تعالی انسان است که باید مطابق با نشان های اسلامی برپا شود.

جمالی نژاد با اشاره به تاسیس دبیرخانه دائمی معماری اسلامی در شهر اصفهان اظهار کرد: این دبیرخانه از سال 89 آغاز به کار کرد تا با پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب درباره اسلامی شدن شهرها بتواند طرح جامعی در این زمینه با بهره گیری از تمام ظرفیتهای موجود تدوین کند/س

برچسب ها: همایش ، ملی ، شهر ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.