بقاء بنگاههای اقتصادی بدون آموزشهای مهارتی امکانپذیر نیست

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ایآذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: بقاء و پویایی بنگاههای اقتصادی و توسعه اقتصاد کشور با آموزشهای مهارتی امکانپذیر خواهد بود.
جمشید اسعدی افزود: همگامی جامعه ما با تغییرات و تحولات جهانی و هماهنگی با فناوری های روز از مهمترین دغدغه ها در برنامه ریزیهای آموزشهای مهارتی است

وی نقش نیروی انسانی را در این فرآیند بسیار موثر خواند،و گفت: گرداننده و هدایت کننده همه این عناصر نیروی انسانی است.
اسعدی با اشاره به سهم ویژه آموزشهای فنی و حرفه ای در فرایند توسعه جوامع پیشرفته، اظهارکرد: اگر ما بتوانیم افراد و نیروی انسانی بنگاههای تولیدی را توانمند سازیم آن موقع با تکنولوژی روز همگام شده و آن را به خدمت می گیریم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ادامه داد: : خوداتکائی، خوداشتغالی، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و حتی افزایش ضریب امنیت ملی کشور در گرو آموزشهای موثر فنی و حرفه ای است.
اسعدی رقابت پذیری و ارتقای سطح کیفیت محصولات تولیدی را دو اصل مهم در بقا و پویایی همه بنگاههای اقتصادی دانست و تحقق این دو مؤلفه اساسی را صرفا در گرو نیروی انسانی کارآمد و مهارت آموخته بیان کرد و آن را رمز موفقیت کمی و کیفی در همه عرصه ها دانست.
در ادامه این مراسم مرتضي نظري فرماندار شهرستان سلماس نیز در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیتهای مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ایجاد زمینه های اشتغال پایدار در استان گفت: سهم آموزشهای فنی و حرفه ای در زمینه ایجاد فرصتهای شغلی ستودنی است.
نظری افزود: منافع اقتصادي ناشي از توسعه دانش فنی و مهارتی در فرایند کسب و کار و توليد کالا و خدمات رشد و توسعه اقتصادی جوامع را شتاب می بخشد. /ب

برچسب ها: اقتصاد ، آموزشهای ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.