پليس انگليس براي حفاظت شبانه روزي از سفارت اکوادور در لندن که جوليان آسانژ باني پايگاه اينترنتي ويکي ليکس درآنجا پنهان شده دو ميليون و نهصد هزار پوند صرف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  به نوشته روزنامه اينترنتي روسي لنتا دفتر مطبوعاتي پليس انگليس اعلام کرد دو ميليون و سيصد هزار پوند به عنوان حقوق به پليسهايي پرداخت شده است که اطراف سفارت نگهباني مي دهند و ششصد هزار پوند هم صرف پرداخت اضافه کاري به نيروهاي انتظامي مشغول به کار در سفارت شده است. 
بر اساس اين گزارش آسانژ چهل و يک ساله به منظور اجتناب از استرداد به سوئد و محاکمه به اتهام سوء استفاده جنسي از ژوييه سال گذشته در سفارت اکوادور به سر مي برد. وي تاکيد کرده اين پرونده جعلي است و اين احتمال وجود دارد که سوئد وي را به آمريکا تحويل دهد و در آنجا وي را به افشاي اطلاعات سري متهم کنند. 
اکوادور به آسانژ پناهندگي سياسي داده ولي مقامات انگليس اعلام کرده اند که به محض خروج وي از ساختمان سفارت وي را بلافاصله تحت الحفظ خواهند گرفت. 
در پي انتشار ارقام مربوط به حفاظت آسانژ دفتر مطبوعاتي سفارت اکوادور از اين که ماليات دهندگان انگليسي مجبور به پرداخت چنين مبلغي شده اند ابراز تاسف کرده است. 
در بيانيه آمده است: روش بسيار ساده اي براي اجتناب از اين هزينه ها وجود دارد يعني مقامات انگليس مي توانند تضمين کنند که آسانژ به آمريکا تحويل داده نخواهد شد. تا زماني که چنين تضميني داده نشود دولت اکوادور بر اساس قوانين بين المللي به حمايت از آسانژ ادامه خواهد داد.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، آسانژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار