نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از شاعران خواست تا دین خود را به كشور ادا كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در دیدار با شعرای شمال غرب كشور افزود: شاعران نباید بگویند كه من نمی خواهم دولتی باشم چرا كه این دولت، دولت اموی نیست و در حقیقت انقلاب غرور دینی و ملی ما را احیا كرد.

وی اضافه كرد: شاعران باید در سرودن شعرهای حماسی حضور داشته و در عرصه ترویج ارزش های انقلاب ورود كنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نباید فراموش كنیم كه سه حادثه بزرگ ورود اسلام، سر برافراشتن تشیع و وقوع انقلاب اسلامی در كشور ما را به قله های بزرگ رساند در حالی كه ما 500 سال خواب بودیم و در این مدت كرامت ما شكست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تشریح كرد: پیش از این كشور ملعبه دست استكبار بود و انگلیس سه بار خرمشهر را به بهانه های مختلف اشغال كرده و با فشار بر دولت قسمت هایی از خاك كشور را تجزیه كرد و جدایی هرات و بحرین از ایران و اختلافات بر سر شط العرب از اینجا نشات می گیرد.

امام جمعه اردبیل افزود: امروز به بركت انقلاب، ایران جایگاه خود را در چینش ملت ها پیدا كرده و تنها كشور مستقل منطقه است و ملت می تواند برای خود تصمیم گیری كند و دشمنان نمی توانند 34 سال اراده ملت ایران را سست كنند چرا كه این میزان فشار بر هر كشوری وارد شود، طی دو هفته متلاشی خواهد شد.

وی همچنین گفت: شاعران نباید فقط در عالم الفاظ سیر كنند و هنگامی كه كرامت انسان می شكند و یا انحراف و بدعتی پیدا می شود، شاعران نباید سكوت كنند چراكه باید با حضور جدی در اجتماع در این زمینه نقش مهمی ایفا كرده و اثر گذار باشند.

وی با بیان اینكه انسان با عواطف و احساسات تعریف می شود از شاعران خواست در پرورش آن وارد شده و در كنار آن در روابط اجتماعی سالم حضور بسیار جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: یك شاعر آرمانی باید از عنایتی كه خداوند متعال داشته و توانمندی كه به آنها داده تا از كلمه ها درفشی برپا كنند، استفاده كرده و خود را با لذات مقطعی مشغول نكند و دین اصل حق بشر یعنی جدا شدن از خاك و پیوستن به فضای بسیار معطر معنوی را ادا كند.

در ادامه این دیدار كه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد، پنج نفر از شاعران حاضر در جشنواره شعر فجر شمال غرب كشور از استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی اشعاری را با مضامین انقلابی و به مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی قرائت كردند/س 

برچسب ها: اردبیل ، ادای ، دین ، شاعران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.