نخستین دوره از مسابقات تیمی رباتیک تعقیب خط با حضور 37 تیم شرکت کننده در دانشکده فنی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز درحال برگزاری است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این دوره مسابقات با بیان اینکه در حال حاضر با وجود تحریم ها ی دشمنان علیه کشورمان جوانان، نخبگان و اندیشمندان کشورمان پله های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می کنند، تصریح کرد: ملت ایران با عزت و اقتدار، روحیه خود باوری، اعتماد به نفس و توکل به خداوند متعال در این امتحان نیز سربلند بیرون خواهند آمد و نقشه دشمنان انقلاب را خنثی خواهند کرد.

آژیده در ادامه ماموریت اصلی دانشگاهها را تولید علم با توجه به نیاز جامعه بیان کرد و افزود: برای اینکه کشوری مستقل و قدرتمند داشته باشیم، باید در همه عرصه های علمی پیشتاز باشیم، چرا که عالم بودن، دانایی و داشتن علم اساس توانایی ها است و برای داشتن جامعه موفق باید این صفات را تقویت نمود.

به گفته وی در سالهای اخیر تولید علم در کشورمان در عرصه های مختلف افزایش چشمگیری یافته و هر روز شاهد پیشرفت بیشتر در این زمینه هستیم که باید برای شکوفایی همه جانبه کشورمان در زمینه های مختلف همچنان ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه تبریز بر پایی این چنین مسابقات را در دانشگاهها و به خصوص در بین جوانان را برای شکوفایی علمی کشورمان ضروری دانست و گفت: دانشگاه تبریز از برگزاری مسابقات علمی دانشجویان استقبال می کند و باید به داشتن جوانان خلاق و دانشمند که چنین نبوغی در ساخت ربات دارند حمایت کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت فناوری و تکنولوژی از سوی جوانان و دانشمندان در کشورمان همراه با اخلاق و معنویت بوده، خاطر نشان کرد: امروزه کشورهای غربی با وجود پیشرفت های بسیاری که در عرصه های مختلف و فناوری داشته اند اما جوامع غربی از فقر معنویت و اخلاق رنج می برند و دچار سستی بنیان خانواده هستند.

رییس دانشکده فنی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه روند رو به رشد صنعت و تکنولوژی و متعاقبا نیازهای روز بر نقش فرآیندهای خودکار در دنیای کنونی افزوده است، یاد آور شد: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در راستای اهداف و رسالت های خود و با هدف تقویت دانش پژوهان در زمینه علم رباتیک و ماشین های خودکار اقدام به برگزاری مسابقات رباتیک نموده است.

دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی افزود: در این دوره از مسابقات تیم های شرکت کننده از دانشگاه ها و شرکت های استانی حضور دارند و این شرکت کنندگان ربات های تعقیب خط خود را در رقابت با سایر ربات ها مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات بطور ادواری در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با موضوعات مربوط به چالش های صنعتی سالانه برگزار می شود و امسال هم با موضوع ربات های تعقیب مسیر با شرکت 120 نفر در قالب 37 تیم برگزار می شود، تصریح کرد: در حالت کلی مسابقات انگیزه دانشجویان را برای خلاقیت و نو آوری تقویت می کند و بخصوص وقتی موضوعات مسابقه یک موضوع صنعتی باشد زمینه های کارآفرینی نیز تقویت می شود.

به گفته وی برگرازی این چنین مسابقاتی در بین دانشجویان، روحیه همکاری و مشارکت و مسئولیت پذیری را ارتقاء می بخشد و تجربه کارهای تیمی و گروهی را زیاد می کند و طبیعتا شادابی و نشاط را برای دانشجویان به ارمغان می آورد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 13 تیم به مرحله نهایی رسیده اند که در میان این تیم ها ، تیم ایلدریم با کسب بیشترین امتیاز با زمان 9 ثانیه و 76 صدم ثانیه پیشتاز این مسابقات بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.