پروژه تقاطع غير همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد ريال امروز به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ فريبر واحدي در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غير همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) با بيان اينکه خاورشهر شهري در حاشيه جنوبي محور امام رضا قرار دارد گفت: اين طرح با روستاهاي اطرافش جمعيت بالغ بر 20 هزارنفر دارد و ساکنين آن با ضريب سواد 95 درصد اکثرا کارمند و کارگر هستند.

واحدي در ادامه افزود: خاورشهر از شهرک هاي اقماري تهران محسوب مي شود که اهالي آن اکثرا هر روز به تهران تردد مي کنند.

واحدي در ادامه تصريح کرد: ساکنان اين شهرک ها با استفاده از باند شمالي و از طريق دوربرگردان همسطحي که حدودا 5 کيلومتر از ورودي شهر فاصله دارد، براي عبور و مرور خود استفاده مي کنند که اين مسئله علاوه بر مشکلات فراوان به دليل همسطح بودن دوربرگردان، موجب اتلاف وقت و مصرف بيش از حد سوخت مي شود.

مديرکل راه و شهرسازي استان تهران در ادامه اظهار داشت: در سال 1389 اداره کل راه و شهرسازي استان تهران، با هدف رفع يک نقطه پرحادثه در راه هاي استان، صرفه جويي در مصرف سوخت و زمان نسبت به مطالعه طراحي و اجراي تقاطع غير همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) اقدام نمود.

وي با اشاره به اينکه ذينفعان اين پروژه شامل اهالي خاورشهر مراجعه کنندگان به مرکز تعويض پلاک خاوران و آرامستان ارامنه هستند افزود: تقاطع غير همسطح محور امام رضا (ع)_ خاورشهر مشتمل بر يک پل زيرگذر به دهانه 22.5 متر و به طول 55 متر به انضمام رمپ و لوپ هاي آن به صورت ضربدري کامل و داراي 3 خط سواره رو به سمت شمال و 2 خط سواره رو به سمت جنوب تقاطع است.

وي در ادامه افزود: به منظور اجراي اين زيرگذر پس از حفر سمع در ضلع شمال و جنوب، سازه پل به مقدار يک چهارم ساخته شده و سپس انحراف ترافيک که اطراف محور قسمت مياني حفاري و نهايتا سازه پل ساخته و به يکديگر متصل شد.
واحدي در ادامه توضيح داد: ايمن سازي تقاطع غير همسطح خاورشهر يکي از پروژه هاي مهم اداره کل راه و شهرسازي استان تهران تلقي مي شود.

مديرکل اداره راه و شهرسازي استان تهران، با اشاره به اينکه ساير پروژه هاي استان به دليل ارزش افزوده قيمت زمين هاي حاشيه اي را داراي معارضين جدي بود افزود: مدتي به جهت رفع معارضين و ازادسازي اراضي دچار رکود شد.

وي در ادامه افزود: معارضاني همچون آرامستان ارامنه، تيرهاي برق، فيبر نوري، لوله گاز، کابل هاي مخابراتي، جدول و درختان حاشيه جاده، لوله آب سد ماملو، معارضين ملکي و جابجايي محور ورودي قاسم اباد و حتي جابجايي يک دستگاه پل عابرپياده که در محل لوپ هاي محور قرار گرفته بودند.

واحدي در ادامه خاطرنشان کرد: به ياري خداوند توانستيم با رفع معارضين حقيقي، حقوقي و خدماتي با تلاش مهندسان و کارگران و همچنين شرکت هاي مشاور و پيمانکار پروژه را طي 30 ماه به پايان برسانيم.

وي در ادامه يادآور شد: اين پروژه با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد ريال هم اکنون تکميل و آماده بهره برداري است تا ايمن سازي محور تهران_ مشهد و تسهيل سفر مشتاقان زيارت حرم مطهر امام رضا (ع) را فراهم کنند./عب

برچسب ها: تقاطع ، خاورشهر ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار