عضو کمیسیون عمران مجلس، از بررسی طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری در جلسه عصر روز گذشته(يكشنبه) کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت:‌براساس مصوبه این کمیسیون، هرگونه انتزاع و اقدامی در کلان‌شهرها، از جمله تهران بعد از این با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس انجام خواهد شد.

"علیرضا خسروی" نماینده مردم سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه عصر روز گذشته(يك‌شنبه) کمیسیون عمران، گفت: در این نشست "طرح الحاق دو تبصره به ماده 11 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری" مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اعضای کمیسیون به کلیات این طرح رای مثبت دادند.  
 
وی در ادامه افزود: براساس این مصوبه هرگونه اقدام جهت انتزاع در "تهران" و یا کلان‌شهرها منوط به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس خواهد بود.
 
عضو کمیسیون عمران در ادامه اظهار داشت: یکی از مصادیق این طرح بحث جدایی "ری" از تهران است که براین اساس مقرر می‌شود، هرگونه انتزاع از حریم کلان‌شهرها از جمله تهران با پیشنهاد شورای اسلامی شهر، شورای شهرسازی و تصمیم مجلس انجام گيرد.  
 
خسروی در ادامه در خصوص سرانجام جدایی ری از تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح، طرحی یک فوریتی است و مجلس در روزهای آتی بررسی بودجه سنواتی کشور را در دستورکار دارد، علی‌الظاهر سرانجام رسیدن این موضوع به سال بعد موکول خواهد شد.  
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی، طرح فوق را بررسی و پس از جمع‌بندی نظرات آن را به صحن علنی ارجاع می‌دهد تا در نوبت بررسي در صحن قرار گيرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، انتزاع ، ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار