هيجان زدگي يا كسالت و خستگي، اشتهاي كاذب را به شدت تحريك مي كنند و ناخودآگاه ميل انسان را به صرف تنقلات بي خاصيت و پر كاري سوق مي دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دستوالعمل هاي زير كمك مي كنند روز خود را به گونه اي آغاز كنيم كه ضمن افزايش سطح انرژي از دست رفته، دچار افزايش وزن نيز نشويم.

۱. پروتئين مصرف كنيد:

مصرف پروتئين، مغز و معده شما را متقاعد مي كند به اندازه كافي غذا صرف كنيد تا سير شويد. اگر در استفاده از پروتئين، صرفه جويي كنيد، خيلي زود وسوسه خوردن يك بسته چيپس، شما را اغوا خواهد كرد. تحقيقات حاكي از اين است وقتي مصرف روزانه پروتئين آنها كمتر از ۱۵ درصد كل كالري مصرفي روزانه شان باشد، بيشتر از بقيه در طول روز به خوردن اسنك و تنقلات روي مي آورند.

۲. روز خود را با شكلات شروع كنيد:

كاملاً درست است! يك تكه كوچك شكلات تلخ در ابتداي روز آنقدر تئوبرومين (از خانواده كافئين) دارد كه شما را از خواب بيدار كند و در طول روز سنگين و بي حوصله تان نكند. همچنين سرشار از آنتي اكسيدان هاست و خطر حمله قلبي را كاهش مي دهد. در ضمن اينكه طعم خوبي دارد و سبب افزايش روحيه مي شود. سعي كنيد شكلات تلخ را به عنوان ميان وعده صبحگاهي به كار ببريد.

۳. قهوه بنوشيد:

معجزه قهوه را فراموش نكنيد و از نوشيدن آن براي شروع صبح هرگز احساس بدي نداشته باشيد! در تحقيقات اخير ثابت شده است قهوه ۲۰ درصد سرطان پوست را كاهش مي دهد، ۲۵ درصد از خطر سكته مغزي مي كاهد و در مجموع باعث كاهش ۶۰ درصدي در مرگ و ميرهاي ناشي از سرطان پروستات شده است. قهوه را سياه يا سفيد همراه شير كم چرب بنوشيد.

۴. با خورشيد از خواب بيدار شويد:

شب زنده داري براي وزن شما اصلاً مناسب نيست. كارشناسان معتقدند كساني كه شب دير مي خوابند و بيش از نيمي از خواب آنها بعد از ساعت ۵ و ۳۰ دقيقه بامداد است، گرايش زيادي به صرف فست فودها دارند و البته كالري كمتري هم از دست مي دهند. يكي از بهترين راه هاي كاهش وزن، اين است كه زود به رختخواب برويد و سر ساعت مشخصي هم از خواب برخيزيد.

۵. يك چيز جويدني بخوريد:

جويدني ها كمك مي كنند آرواره هاي شما درگير و ماهيچه هاي صورت زودتر از خواب بيدار شود و از اين رو شما سريع تر احساس هوشياري خواهيد كرد. جويدن يك سيب همراه صبحانه، هم به اين منظور مناسب است و هم در دوز اضافي فيبر به بدن شما مي رساند.


۶. تخت خود را مرتب كنيد:

پيش از هر چيزي، اين كار وسوسه دوباره خزيدن به زير پتو و چرت زدن را از بين مي برد. اما اين تنها فايده آن نيست. تكاندن ملحفه ها و بالا بردن دست ها، باعث افزايش ضربان قلب و تقويت بدن شما مي شود.

منبع: زيروبم
برچسب ها: صبح ، نشاط ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار