فرمانده پلیس راه قصرشیرین با اشاره به وضعیت نامناسب جاده ها و زیر ساخت های ارتباطی این شهرستان گفت: اینك وضعیت جاده ها مهمترین عامل بروز حوادث رانندگی و تهدید جدی رانندگان وسایل نقلیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرگرد 'هوشنگ كمری' گفت: راه اصلی و مواصلاتی قصرشیرین به سرپل ذهاب (كمربندی) جاده ریخك و نیز راه اصلی قصرشیرین به گیلانغرب وضعیت نامناسبی دارد كه تردد در این محورها مشكلاتی را برای وسایل نقلیه ایجاد كرده است.

وی افزود: در صورت وقوع حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی براساس قانون اگر كارشناسان تشخیص دهند عامل جاده در بروز حادثه موثر بوده است، دستگاه متولی (راه و شهرسازی و یا شهرداری ها) باید خسارت وارد شده به وسایل نقلیه را جبران كند.

سرگرد كمری اظهار كرد: وضعیت وخیم جاده های منتهی به شهرستان قصرشیرین كه معبری برای تردد روزانه بیش از یك هزار دستگاه كامیون و تریلر و صدها دستگاه خودروی سواری است نیاز به بهسازی، لكه گیری و روكش آسفالت دارد كه امیدواریم اداره راه و شهرسازی در این خصوص اقدام كند.

وی تاكید كرد: علاوه بر مشكلات زیرساختی در این محورها، خط كشی ها نیز پاك و یا كمرنگ شده و تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی هشدار دهنده نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارند و محل های ویژه پارك وسایل نقلیه نیز باید پاكسازی شود چون این موارد در كاهش تصادفات جاده ای بین شهری تاثیرگذار است.

فرمانده پلیس راه انتظامی قصرشیرین گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین و كامیون ها و تانكرهای سوخت عراقی در این محورها باعث از بین رفتن زیر ساخت های جاده ای و راه های مواصلاتی شهرستان شده و برای تردد وسایل نقلیه سواری و سبك مشكلاتی را بوجود آورده كه می طلبد نسبت به بهسازی این مسیرها با توجه به نزدیكی ایام نوروز و افزایش سفرها اقدام شود.

رییس اداره راه و شهرسازی قصرشیرین نیز در خصوص وضعیت راه های ارتباطی گفت: در بخش بهسازی و مرمت محورهای مواصلاتی شهرستان امسال هیچ گونه اعتباراتی تخصیص نیافته لذا ما با مشكل مالی برای این محورها كه زیرساخت نامناسبی دارند، مواجه بودیم.

'حیدر لرستانی' افزود: این شهرستان در مجموع 400 كیلومتر راه ارتباطی دارد كه 180 كیلومتر آن راه اصلی و فرعی، 30 كیلومتر راه روستایی و 200 كیلومتر راه مرزی است.

وی اظهار كرد: از مسوولان ذیربط تقاضا داریم كه نسبت به تامین اعتبار این بخش عنایت لازم را به شهرستان قصرشیرین داشته باشند كه به محض تامین اعتبار، كار بهسازی و لكه گیری و ایجاد زیر ساخت مناسب در این محورها را انجام می دهیم.

لرستانی خاطرنشان كرد: تردد تانكرها و كامیون های سنگین حامل كالا و سوخت در محورهای ارتباطی این شهرستان منجر به از بین رفتن روكش آسفالت راه های اصلی شده كه برای مرمت و روكش آسفالت آن اعتبارات شهرستان جوابگو نیست.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی با كشور عراق است كه با توجه به وجود بازارچه های مرزی در این مرزها، روزانه بیش از یك هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و بیش از 400 دستگاه تانكر سوخت رسان عراقی در محورهای ارتباطی این شهرستان تردد می كنند كه این امر باعث تخریب جاده ها و از بین رفتن زیر ساخت های ارتباطی شده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، جاده ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.