رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: 357 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان‌غربی در 9 ماه سال جاری آزاد شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، یحیی سلطانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 357 نفر از زندانیانی که مشمول جرائم غیر عمد بودند،‌ آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند،‌ اظهار داشت: این زندانیان با کمک ستاد دیه استان و کمک پرداختی از طرف بیمه در آذربایجان غربی آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه 72 نفر از این زندانیان به دلیل دیه غیر عمد و 285 نفر به دلیل مشکلات مالی، ‌عدم توان پرداخت مهریه و نفقه سبب گرفتاری در زندان شده بودند، ‌افزود: میزان کل بدهی این تعداد زندانی 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با پرداخت آن‌ها 357 نفر آزاد شدند.

سلطانی با اشاره به چگونگی پرداخت این میزان هزینه، تصریح کرد: 45 درصد این میزان بدهی توسط ستاد دیه و مابقی توسط گذشت شاکی، ‌نقدینگی و بیمه پرداخت شده‌اند.

رئیس ستاد دیه اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در 9 ماه سال جاری تعداد زندانیان غیر عمد آزاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته اما بدهی آن‌ها افزایش داشته است، ‌ادامه داد: در سال گذشته تعداد 413 نفر با بدهی 10 میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

وی گفت: از تعداد کل زندانیان آزاد شده در 9 ماه سال گذشته 139 نفر شامل دیه غیر عمد و 274 نفر شامل چک،‌ مهریه، ‌بدهی مالی و جرائم غیر عمد دیگر هستند که 35 درصد توسط گذشت شاکی و بقیه به وسیله ستاد دیه و پرداخت بیمه آزاد شده و به آغوش خانواده باز گشته‌اند.
برچسب ها: جرایم ، دیه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.