رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه برای تسهیل شرایط کسب و کار در کشور با توجه به وجود نقدینگی و تحریم‌ها این است که نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم که این اقدام علاوه بر جلوگیری از گرانی به ایجاد شغل نیز کمک می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشیه افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ایرانی که امروز برگزار شد، با اشاره به راهکارهای تسهیل شرایط کسب و کار در کشور گفت: هر کشوری بنا بر شرایط و مقتضیات خود ضوابط و مقررات متفاوتی در رابطه با تسهیل شرایط کسب و کار وضع کرده است و امروز که شرایط در دنیا برای یک نوع مسابقه در ایجاد سرمایه‌گذاری تغییر کرده همه کشورها در حال مطالعه جهت تسهیل فضای کسب و کار هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه در صورت وجود قوانین و مقررات و ضوابط دست و پا گیر در سرمایه‌گذاری باید آنها را تغییر داد، افزود: سرمایه در دنیا وجود دارد اما در حال یافتن مکان است و در هر کشوری که فضای آن آماده تر باشد از سرمایه آن بهتر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه کمی از مشکلات مربوط به ضوابط و مقررات دست و پا گیر در مورد سرمایه‌گذاری برطرف شد، ادامه داد: ما در این راستا بحثی با عنوان پنجره کار، ایجاد کردیم که برای مثال اگر کسی قصد تاسیس کارخانه‌ای دارد نیاز نباشد خود با مراجعه به سازمان‌های مختلف مجوزهای لازم را دریافت کند، بلکه تنها باید به وزارت صنایع مراجعه کند و این وزارتخانه با ارتباط‌گیری با سایر مراکز مجوزهای مربوط به تاسیس کارخانه را دریافت و تحویل آن سرمایه‌گذار می‌دهد.

لاريجاني با بیان اینکه سال گذشته نیز مصوبه‌ای در مورد تسهیل فضای کسب و کار داشتیم، گفت: در حال حاضر کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی این مسئله هستند که نتایج آن به زودی مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای تسهیل شرایط کسب و کار در کشور با توجه به وجود نقدینگی  و تحریم‌ها این است که نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم که این اقدام علاوه بر جلوگیری از گرانی به ایجاد شغل نیز کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه این نمایشگاه نمونه‌ای است از اقدامات افراد علاقه‌مندی که در جهت بهبود شرایط کسب و کار و ایجاد اشتغال فکر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من این نوع اقدامات را تشویق می‌کنم و اگر تولیدگران در بخش کشاورزی، دامداری و صنعت پیشنهاداتی داشته باشند مورد توجه قرار می‌دهیم زیرا مسئله اصلی چه در حوزه اقتصاد و چه گره گشایی در صحنه بین‌الملل از این طریق سامان می‌یابد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار