هنرمند صنايع دستي نمدمالي گفت: اگرچه تا حدودي هزينه محصولات صنايع دستي بالا رفته ولي از آن ‌جا كه مردم ايران هنرمند و دوستدار صنايع دستي هستند به خوبي استقبال مي‌كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، شاهرخ ‌پوري اظهار كرد: نمدمالي يكي از رشته‌هاي منسوخ شده كشور است. به همين دليل سعي كرديم با كارهاي جديدي كه روي نمد پياده كرديم اين رشته را احيا كنيم.

 

وي، با بيان اين‌ كه نمدمالي بالاي چهار هزار سال قدمت دارد و هنري مختص ايران است، گفت: نمد، چرم و جاجيم را به صورت استاندارد تلفيق كرديم و طرح‌ها و رنگ‌آميزي جديدي را در آن به كار برديم.

 

اين هنرمند صنعت نمدمالي ادامه داد: خيلي‌ها نمدمالي را يك رشته قديمي مي‌دانند و ما سعي كرديم با ارايه طرح‌هاي جديد به آن رونق دهيم و ابتكار جديدي را خلق كنيم و همين امر باعث شد امسال مهر اصالت يونسكو را دريافت كنيم.

 

وي تصريح كرد: براي نمدمالي از پشم گوسفند استفاده مي‌شود ولي گوسفندان نژادهاي خاصي دارند و پشم برخي از نژادها براي نمدمالي كيفيت بهتري دارند.

 

پوري خاطرنشان كرد: خوشبختانه هزينه پشم از آن جا كه داخلي است قيمت بالايي ندارد ولي چرم خيلي گران شده است اما با اين وجود سعي داريم محصولات خود را با قيمتي مناسب در اختيار عموم قرار دهيم.

 

او اظهار كرد: بيشترين فروش ما در نمايشگاه‌هاي صنايع دستي است ولي به بعضي از فروشگاه‌ها نيز به دليل تك بودن كارمان محصولات خود را ارايه مي‌دهيم و تاكنون نيز استقبال خوبي از اين محصولات شده است.

 

وي در خصوص آموزش نمدمالي گفت: از آن‌ جا كه اين كار تنها مختص خودمان است در حال حاضر برنامه‌اي براي آموزش آن در دستور كارمان نيست ولي اگر از ما حمايت شود و توليد محصول‌مان بالا برود و مزايايي در اختيار ما قرار گيرد مي‌توانيم در زمينه آموزش برنامه‌هايي را ارايه دهيم./س

 
برچسب ها: نمد ، مختص ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.