يک کارشناس رسانه‎هاي بين‌الملل گفت: آمریکا طی نیم قرن گذشته در تلاش بوده تا ایده‌های خود را به طرف مقابل تحميل کند، چراکه اين سلطه‌گر هرگاه احساس کند منطق دیگران بر منطقش غلبه کرده و نمی‌تواند ایده‌های خود را تحمیل کند، اقدام به تغییر زمین بازی و بر هم زدن قواعد می‌کند.

"حسن عابديني" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرمايشات "مقام معظم رهبري" در خصوص مسئله هسته‌اي ايران اظهار داشت: بيانات رهبر فرزانه انقلاب همواره طي 10 سال گذشته، در زمره سياست‌هاي اصولي نظام جمهوري اسلامي ايران مطرح شده که نظام سلطه با رويکردي به دور از منطق، در تلاش است تا با تحريف‌هاي خبري در چارچوب سياست‌هاي بنگاه‌هاي خبري عليه کشورمان  اقدام کند.
 
وي ادامه داد: استفاده از سلاح‌هاي اتمی در قرن 21 نه‌تنها برای هیچ‌کس امنیت نمی‌آورد، بلکه هيچ‌گونه نقش بازدارندگی در برابر حملات احتمالي را ايفا نخواهد کرد.

عابديني با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی از نظر عقیدتی و شرعی استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را یک فعل حرام دانسته است، افزود: رهبر معظم انقلاب از سويي  به عنوان رهبر نظام و از سوي ديگر به عنوان یک مرجع تقلید، استفاده از سلاح‌هاي اتمي و حمل آن را حرام شرعی اعلام کرده و حتي براساس دکترین نظام خود از توليد و تکثير سلاح اتمی تبعيت نخواهد کرد.
 
وي  تصريح کرد: بيش از 3 دوره، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا متشکل از 16 نهاد که به عنوان جامعه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا تلقی می‌شوند در گزارشات خود اعلام کرده‌اند که جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه انحرافي در فعاليت‌هاي هسته‌اي خود نداشته است.
 
 عابديني با اشاره به بیش از 28 گزارش منتشر شده از سوي آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسئله هسته‌اي ايران اظهار داشت:  آن‌چه امروزه در رسانه‌های غربی در خصوص بحث هسته‌اي کشورمان شاهد هستيم پیشتر یک اقدام سیاسی و تبلیغاتی بوده، چرا که غرب نمي‌خواهد تا واقعیات را در اختيار افکار عمومی قرار دهد.
 
وي افزود: همه کارشناسان و تحلیل‌گرانی که طی 70 سال گذشته رفتار ابرقدرتی چون آمریکا را تحلیل می‌کنند، می‌دانند که گفتگو و مذاکره با آمریکا مانند شطرنج‌بازی با یک گوریل خطرناک بوده، چراکه اين سلطه‌گر هرگاه احساس کند منطق دیگران بر منطق آن غلبه کرده و نمی‌تواند ایده‌های خود را تحمیل کند، اقدام به تغییر زمین بازی و بر هم زدن قواعد می‌کند.
 
اين کارشناس رسانه‌هاي بين‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: بيانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مذاکره با آمريکا، سخناني است که همه کارشناسان در حوزه روابط بین‌المللی و همه استراتژیست‌هاي جوامع بين‌الملل بر فصل‌الخطاب بودن آن تأکید می‌کنند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار