مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای طرح های عمرانی در عرصه های گردشگری، صنعتی، دریایی و اقتصاد بین الملل، در آینده به قطب اقتصادی منطقه خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اسفندیار حیدری پور با بيان اين مطلب گفت: امنیت اقتصادی، زیرساخت ها و زیربناهای توسعه منطقه آزاد قشم در سال های اخیر گسترش یافته است و هتل های پنج ستاره در این منطقه در دست ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه جزیره قشم دو برابر سنگاپور و دو و نیم برابر بحرین وسعت دارد، افزود: در چشم انداز برنامه های توسعه اقتصادی و تجاری، جزيره قشم جایگاه اقتصادی بی نظیری در منطقه خواهد يافت.

حیدری پور به مرحله نخست بهره برداری از طرح توسعه بندر شهید ذاکری قشم اشاره کرد و گفت: تا كنون حوضچه اسکله با مساحت بيش از  7 هکتار و بازوی شرقی 300 متري موج شکن به بهره برداری رسید و 3 اسکله شناور هم نصب شده است که با بهره برداری از این طرح امکان پهلوگیری همزمان 6 شناور مسافری با گنجایش 50 تا 250 نفر در این اسکله فراهم شد.

بنا بر اين گزارش، مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید ذاکری قشم، توسعه بازوی غربی موج شکن و افزایش اسکله های شناور مسافری است.

وی ادامه داد: همزمان با این طرح با توجه به جابه جايي روزانه 8 هزار نفر مسافر از بندرعباس به قشم،  بهره برداری از بندرهای کوچک چند منظوره ریگو، شیب دراز و مسن در جزیره قشم آغاز شد.

***تا پايان سال طرح آب رساني جزيره قشم به بهره برداري مي رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه روند صادرات از منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: قشم، جزیره نفت، انرژی و پتروشیمی شناخته شده است.

حیدری پور تصريح كرد: طرح آب رسانی از زیر دریا به جزیره قشم هم از دیگر پروژه های عمرانی منطقه است که با 90 درصد پیشرفت در دست اجرا است و تا پایان امسال به بهره برداري مي رسد.

وي ادامه داد : این جزیره با توجه به افزایش جمعیت و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی، به 500 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد و برای اجرای این طرح 91 کیلومتر در دریا و خشکی لوله گذاری می شود.

وی افزود: لوله های مورد نیاز در آبرسانی به قشم در خشکی از نوع فولادی با پوشش ملات ماسه سیمان و در بخش دریا از نوع بدون حلال با پوشش خارجی قیر با غلاف بتونی با قطر 700 تا 1200 میلیمتر است.

وي با اشاره به تنوع سرمایه گذاری در قشم، خاطر نشان كرد : در جهت توسعه خطوط بین المللی کشتیرانی، زیرساخت ها فراهم شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار