عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر این که آمریکا درصدد مذاکره نیست، بلکه به دنبال ادامه شرارت است، گفت: رسانه‌ها باید دیدگاه مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا را تبیین کنند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی،‌ با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، اظهار داشت:‌ رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همانند گذشته کارگشا، کلیدی و دارای تأثیر کلان در عرصه های داخلی و بین‌المللی است.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه درباره سخنان ایشان در نفی مذاکره با آمریکا، گفت: مقام معظم رهبری در این باره به صورت مستدل به ایراد سخن پرداختند و این فرمایشات، پاسخی به شبهه افکنی‌هایی بود که برخی با پیشنهاد دروغین مذاکره که از سوی بایدن، ‌معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، این رویکرد را یافتند که حالا که آنها آمادگی مذاکره دارند، ‌پس ما نیز برای رفع مشکلات با آنها مذاکره کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی موج سواران، به خیال خام خود، این پیشنهاد را فرصت طلایی دیدند،‌ افزود: مقام معظم رهبری این واقعیت را تبیین فرمودند که آمریکا درصدد مذاکره نیست. بلکه به دنبال ادامه شرارت است و تحقیقاً‌ مذاکره هیچ مشکلی از مشکلات کشور را حل  نخواهد کرد، بلکه بر مشکلات نیز خواهد افزود.
 
وی با اشاره به دیدگاهی که حضرت امام(ره) درباره عملکرد آمریکا نسبت به نظام اسلامی داشتند، اظهار داشت: حضرت امام(ره) در این باره می‌فرمودند "آمریکا مانند حیوانی است که وقتی تعقیبتان می‌کند، اگر بایستی،‌ او هم می‌ایستند و کاری ندارد، ولی اگر فرار کردید، به تعقیب ادامه می‌دهد".
 
از موضع عزت و ذلت ناپذیری کوتاه نیاییم
 
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: اگر یک گام از موضع خود که ‌موضع عزت، ‌عظمت و ‌ذلت ناپذیری است، عقب نشینی کنیم، دشمنان گام‌های بعدی را جدی تر برای آسیب ‌رساندن به نظام اسلامی بر خواهند داشت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان با ضروری دانستن پرداختن رسانه‌ها به نفی مذاکره با آمریکا از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا، ‌باید از سوی رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی مورد توجه جدی قرار گیرد و این دیدگاه ایشان تبیین و تحلیل شود.

منبع: حوزه نيوز
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار