رییس ستاد برگزاری دومین جایزه ادبی تبریز گفت: بخش داستان های ترکی با توجه به درخواست مخاطبان در دوره دوم این جایزه ادبی به فراخوان گفته شد و با دریافت بیش از 50 داستان به زبان ترکی، شاهد تحولی در این بخش هستیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،علوی در جمع خبرنگاران گفت: دریافت این تعداد داستان نشانه تحولی جدی در زمینه نگارش به زبان ترکی است.

وی ادامه داد: داوران بخش شعر نیز با وجود بیش از 145 قطعه شعر به زبان ترکی که بیشتر آنها دارای زبان قوی و قالب بندی های هنرمندانه ای هستند، کار سختی پیش رو دارند. علوی گفت: آثار ارسالی به زبان ترکی از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی و استان های همجوار بوده و در میان آنها آثاری از نویسندگان و شاعران شهرهای دیگر از جمله مشهد، کردستان و شهرهای شمالی دیده می شود.

وی اظهار کرد: این جایزه سرآغازی برای توجه جدی تر به ادبیات معاصر به زبان ترکی بوده و زمینه تولید و انتشار آثاری به این زبان را فراهم می کند.

رییس ستاد برگزاری دومین جایزه ادبی تبریز نسل جدید شاعران و داستان نویسان کشور را جوانانی خوش فکر و پویا دانست و اضافه کرد: این هنرمندان با توجه به جزییات و با دقت در مسایل مختلف، با ریزبینی و نکته سنجی مسائل جامعه و نسل خود را مطرح می کنند.

پوی گفت: بیش از یک هزار و 600 اثر ادبی در بخش های شعر و داستان و به زبان های ترکی و فارسی از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شده است./س

برچسب ها: ارسال ، دومین ، جایزه ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.