انتخابات رياست جمهوري قبرس آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، راي گيري ساعت هفت صبح به وقت محلي آغاز شد و تا ساعت شش بعدازظهر به وقت محلي ادامه خواهد داشت. 

بيش از يک هزار حوزه راي براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري در نظر گرفته شده است و حدود پانصد و چهل و پنج هزار واجد شرايط براي شرکت در اين انتخابات نام نويسي کرده اند. 

بحران اقتصادي در قبرس تا آنجا گسترش يافته است که ديگر مسئله اتحاد دو بخش يوناني نشين و ترک نشين اين جزيره در انتخابات رياست جمهوري مطرح نيست.

پيروز اين انتخابات بايد براي کاهش بحران مالي قبرس با وام دهندگان بين المللي درباره کمک مالي هفده ميليارد و پانصد ميليون يورويي گفتگو کند.

در اين انتخابات 11 نامزد براي شکست ديميتريس کريستوفياس رهبر حزب کمونيست بخش يوناني نشين قبرس با يکديگر رقابت مي کنند.

بر اساس نتايج نظرسنجي ها، نيکوس آناستاسيادس رهبر محافظه کار قبرس احتمالا پيروز اين انتخابات خواهد بود و ميزان حمايت ها از وي 40 درصد بيشتر از استافروس مالاس چپگرا و گيورگس ليليکاس نامزد مستقل اين انتخابات است. 

چنانچه هيچ يک از نامزدها نتوانند بيش از نيمي از آراء را از ان خود کند ، انتخابات به دور دوم کشيده خواهد شد و دو نامزدي که بيشترين آراء را کسب کرده اند هفته آينده با يکديگر رقابت خواهند کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار