ورزش همگانی در بین کشورها از سال 1900 میلادی تاکنون با انگیزه های متفاوتی از جمله تامین سلامت جسم و روان و گسترش روابط اجتماعی به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  در سال های  اخیر در بحث ورزش های همگانی تلاش های زیادی صورت گرفته تا مردم با خانواده های خود به ورزش بپردازند و این کاری است که در ژاپن و در برخی از کشورهای آسیایی مسئولان ورزش آن کشورها برای شادابی و نشاط مردم  خود مفید دانسته اند.

** ورزش همگانی  زمینه ساز  قهرمانی

 در کشورمان  ورزش همگانی از سال 1358  تحت عنوان ورزش  محلات آغاز به کار کرد در سال 1362 به صورت تشکل قانونی تحت عنوان جهاد تربیت بدنی رسمیت یافت و  رشد و گسترش آن به عنوان اولین  وظیفه قانونی در کلیه ارگان های ورزشی ایران تعیین گردید لیکن به علت گرایش مدیران تربیت بدنی به این رشته، تلاش بر این شده است تا مردم را با ورزش کردن آشتی بدهند.
 
 آمارها نشان می دهد که مردم ایران بیشتر علاقه به تماشای رشته های ورزشی هستند تا به صورت جدی بخواهند یک رشته ی ورزشی را ادامه بدهند.
 
 در بحث ورزش همگانی نیم نگاهی هم به جذب افراد با استعداد در رشته های  مختلف وجود دارد. خیلی ها معتقد هستند  برای جذب استعدادها باید از طریق رشته های همگانی  تلاش کرد افرادی  به عنوان استعداد های برتر انتخاب کرد.

**ورزش مساوی با سلامتی افراد جامعه

 آمار ما نشان می دهد  یکی از عواملی که باعث شادابی و نشاط افراد آن جامعه  می شود ورزش کردن است اما متاسفانه سرانه ی ورزش کردن  افراد جامعه ما هنوز به آن استاندارد های جهانی نرسیده است.
 
 با وجود  عرصه ی ماشین های صنعتی کم تر مردم رغبت می کنند صبح از خانه های خود تا محل کارشان بدوند و یا ورزش کنند، اما مدیران ورزشی ما در سال های  اخیر با کمک های مالی مربوطه سعی کرده اند و با نصب دستگاه های  ورزش در پارک ها یا دادن  جوایز و هدایا درمسابقات ورزش های همگانی تا حدودی سرانه ی ورزش را در کشورمان افزایش بدهند، همین دادن جوایز و یا نصب دستگاه های ورزشی  باعث رشد سرانه ورزش در کشورمان خواهد شد.
 
 امیدواریم برای جامعه ای پویا و شاداب هر چه سریعتر مسئولان ورزش فکری  در این خصوص انجام بدهند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار