ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي به زودي شروع مي شود و بايد منتظر حضور نمايندگان ايران در اين تورنمنت بزرگ و معتبر باشيم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي به زودي شروع مي شود و استقلال، سپاهان و تراکتورسازي براي مصاف با حريفان خود به ميدان خواهند رفت، اما واقعا چه انتظاري از تيم هاي ايراني در اين مسابقات داريم؟ در حاليکه صباي قم در مرحله حذفي و در خانه نتوانست از سد الشباب امارات بگذرد و در ضربات پنالتي شکست خورد و جواز حضور در مرحله گروهي را به دست نياورد، از 3 تيم ايراني حاضر در اين رقابت ها چه انتظاري داريم؟

در حال حاضر استقلال، سپاهان و تراکتورسازي صحبت از صعود از مرحله گروهي مي کنند و تلاش مي کنند تا در گام اول حذف نشوند.

متاسفانه آرزوهاي فوتبال ما بسيار کوچک شده و هنوز هم دنبال صعود از گروه مان هستيم، در حاليکه سپاهان و ذوب آهن در سالهاي گذشته به فينال اين مسابقات هم رسيده اند، اما به دليل افت فاحش فوتبال ايران در يکي دو سال اخير تيم هاي باشگاهي ما در آسيا خوش ندرخشيدند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، به همين دليل دوباره دنبال صعود از مرحله گروهي مسابقات هستيم، اما آیا فوتبال ايران توانسته مقدمات تيم هايش در سطح قاره کهن را فراهم کند؟

 
نگاهي به نحوه حضور صباي قم در ليگ قهرمانان آسيا، نشان مي دهد که فوتبال ايران هيچ تلاشي براي موفقيت اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا نکرد و بايد بگوييم که صبا غريبانه در اين تورنمنت بزرگ و معتبر شرکت کرد و به راحتي حذف شد؛ چرا که اين مجوعه چندين ماه است مشکلات مالي زيادي دارد و همواره شاهد مصاحبه هاي کادر فني اين تيم در جهت رفع مشکلات مالي بوده ايم، اما هرگز اتفاق خاصي در اين راستا نيفتاد و بيشتر وقت و انرژي اين مجموعه صرف حل مسائل و مشکلات مالي شد تا عملا صباي قم قبل از ديدار با الشباب امارات شکست خورده و قافيه را باخته باشد، بنابراين مديران بلندپايه استان قم نتوانستند کمکي به مرفاوي و شاگردانش کنند تا صبا نتواند از امتياز ميزباني اش استفاده کرده و به راحتي حذف شود.

استقلال، سپاهان و تراکتورسازي هم به زودي در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان خواهند رفت، اما بايد بپذيريم که نبايد منتظر اتفاق خارق العاده براي فوتبال ايران در اين رقابت هاي مهم باشيم؛ چرا که به عنوان مثال استقلال به عنوان يکي از پرطرفدارترين تيم هاي ايراني ماههاست که مشکل مالي دارد و مديران، کادر فني و بازيکنان اين تيم بزرگ همواره اين مسئله را يادآوري کرده اند.

تراکتورسازي هم شرايطي بهتر از استقلال ندارد. تيمي که براي اولين بار در ليگ قهرمانان آسيا شرکت مي کند، تجربه اي در اين تورنمنت بزرگ ندارد، مدتي است که دچار مشکلات مالي شده، اما بازهم واکنش مناسبي را براي حل معضلات مالي تراکتورسازي نديديم.
 
 
سپاهان هرچند که به اندازه 2 تيم ديگر ايراني حاضر در آسيا مشکل مالي ندارد، اما نسبت به گذشته تضعيف شده و ستاره هاي سالهاي گذشته اش را از دست داده است. البته پيش بيني ها اين است که سپاهان در مجموع بهتر از استقلال و تراکتورسازي نتيجه بگيرد؛ چرا که هم تيم با تجربه اي در آسيا است و هم به دليل ساختار منسجم و قدرتمندي که اين باشگاه اصفهاني دارد، نوسان کمتري نسبت به استقلال و تراکتورسازي داشته باشد و بتواند افتخارات گذشته اش را در آسيا تکرار کند.

فوتبال ايران دچار حاشيه شده و از متن غافل هستيم و به همين دليل است که تيم هاي مختلف ما در رده هاي ملي و باشگاهي در ميادين بين المللي نتيجه نمي گيرند و همواره ناکام مانده ايم و در سالهاي اخير افتخار قابل توجهي کسب نکرده ايم.

در روزهايي که رقيبان تيم هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا تا بن دندان مسلح هستند و با تدارک کامل وارد ليگ قهرمانان قاره کهن مي شوند، استقلال همچنان براي تهيه پول بليط هواپيما و هتل و ... مشکل دارد و مديران اين باشگاه به هر دري مي زنند تا پول تهيه کنند. در چنين شرايطي چرا بايد انتظار موفقيت از تيم هاي ايراني در آسيا داشته باشيم؟ چرا بايد ما که تنها سرمايه مان غيرت بازيکنان و حمايت هواداران است، در مقابل بازيکنان چند ميلياردي و امکانات حرفه اي رقيبان موفق باشيم؟ اگر چنين اتفاقي رخ دهد، عدالت فوتبال زير سوال نمي رود؟

 
بايد واقع بينانه به فوتبال نگاه کنيم و با زبان فوتبال در مورد اتفاقات اين رشته جذاب و پرطرفدار صحبت کنيم. غيرت بازيکن و حمايت طرفداران تا حدي کارساز است و بيشتر از آن نبايد انتظار داشته باشيم؛ چرا که فوتبال قواعد و قوانين خاص خودش را دارد و نبايد انتظار معجزه از تيم هاي ايراني را در مقابل رقيبان حرفه اي و متمول در آسيا داشته باشيم.
 
اميدواريم استقلال، سپاهان و تراکتورسازي نمايندگان شايسته اي براي فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا باشند و بتوانند از اعتبار خود و فوتبال کشورمان در اين تورنمنت بزرگ و معتبر دفاع کنند، اما واقعيت اين است که موفقيت ما در آسيا ظلم به فوتبال است و اگر چنين اتفاقي بيفتد، عدالت در اين رشته اجرا نشده است./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار