سومین شب برگزاری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای برنامه ويژه در تالار وحدت همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر؛ شب گذشته 27 بهمن ماه گزیده ای از گروه های حاضر در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در برنامه ای ویژه در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه که ساعت 19:00 و با حضور علاقه مندان به موسیقی برگزار شد، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، لطف اله فروزنده معاون رئیس جمهور در امور مجلس، اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی ، حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی فجر، علي ترابي دبير اجرايي جشنواره موسيقي فجر و تني چند از مسئولين  حضور داشتند. 
اين مراسم تماما به اجراي گروه های موسیقی اختصاص داشت به طوري كه معاون هنری وزیر ارشاد که در اين مراسم حضور داشت از سخنرانی خود صرف نظر کرد تا علاقه مندان بتوانند فرصت بیشتری برای شنیدن موسیقی داشته باشند. 
اجرای قطعات "رفته" و "غزل باغ" با پیانو سامان احتشامی آغازگر برنامه بود. در این اجرا پیمان جوانمرد و یلدا صمدی با نواختن پیانو و عمران فروزش با نواختن تنبک احتشامی را همراهی کردند. سامان احتشامی قطعه "رفته" را به یاد همایون خرم آهنگساز و نوازنده ویلن اجرا کرد. 
دومین اجرای این برنامه به گروه "ماهریز" اختصاص داشت. این گروه با خوانندگی مظفر شفیعی و آهنگسازی هادی اینانلو قطعاتی را در دستگاه همایون اجرا کرد. این اجرا شامل دو تصنیف با شعرهایی از هوشنگ ابتهاج و آوازی در "بیداد" با شعری از حافظ بود.
ادامه دهنده اجراهای این برنامه گروه "سهند" بود. این گروه با حضور خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی رشید وطن دوست و با بهره بردن از سازهای موسیقی آذری در ترکیب سازبندی خود قطعات شاد و خاطره انگیزی را برای علاقه مندان پدید آورد. گروه "سهند" در کنار قطعات شاد خود قطعه "ایران" ساخته محمد سریر را نیز اجرا کرد. 
آخرین گروهی که در این برنامه به روی صحنه تالار وحدت آمد تا به اجرای برنامه بپردازد، رضا یزدانی و گروهش بودند. رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ که در سال های گذشته توانسته خود را در سطح موسیقی کشور مطرح کند در این برنامه نیز توانست رضایت علاقه مندان به موسیقی را جلب کند. گواه این ادعا نیز هیجان و تشویق های بسیار حاضران در تالار وحدت بود. 
گفتني است؛ یزدانی برنامه خود را با خواندن قطعه ای ساخته شده بر روی شعری از مولوی آغاز کرد. این خواننده جوان در ادامه نیز قطعات "تیتراژ پایانی"، "سینما"، "داغ" و "خلیج فارس" را برای علاقه مندان به موسیقی خواند. یزدانی قطعه "داغ" را به شهیدان هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار