به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی یوسفی با اشاره فعالیت 7 هزار نفر از مربیان و معلمان مدارس و اولیای دانشآموزان در شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس قم اظهار داشت: این شورا در هر مدرسه حداقل با هشت عضو مأموریتهای خود را پیگیری میکند.
وی با اشاره به اینکه این شوراها از مربیان مدارس و نمایندگان اولیای دانشآموزان تشکیل شده است ادامه داد: در این شورا مسائلی در ارتباط با تعلیم و تربیت دانشآموزان بررسی و تحلیل میشود.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: در واقع این شوراها به دنبال این هستند که والدین دانشآموزان را در تصمیمگیریهای مدارس مشارکت داده و از ظرفیتهایی که آنان میتواند برای برطرف کردن مشکلات داشته باشند، بهترین استفاده را ببرند.
وی افزود: یکی از مهمترین فعالیتهای انجمنهای اولیا و مربیان جلب مشارکتهای مالی والدین دانشآموزان در راستای برطرف کردن مشکلات مدارس است که تمام این مشارکتها به صورت اختیاری صورت میگیرد.
یوسفی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشارکتهایی که انجمنهای اولیا و مربیان انجام میدهند، ایجاد هماهنگی میان خانه و مدرسه است.
وی ادامه داد: برنامهریزی برای برگزاری جلسات آموزش خانواده، نظارت و پیگیری امور سرویس مدرسه و رفاه دانشآموزان و حمایت از دانشآموزان نیازمند از جمله مسائلی است که در انجمنهای شورای مدارس قم پیگیری میشود.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان قم با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی در انجمنهای اولیا و مربیان گفت: کارگروه فرهنگی، آموزشی، عمرانی و پرورشی از جمله این کارگروهها هستند که هر یک در حوزه خود مسائل مدرسه را پیگیری میکنند.
وی ادامه داد: پایان هر سال انجمنها در هر زمینه کاری با یکدیگر مقایسه شده و برترین انجمنها از میان 899 انجمن اولیا و مربیان استان قم انتخاب میشوند.