نماينده مردم اردبيل در مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران نقشي تعيين‌کننده در معادلات سياسي منطقه دارد و ادعاهاي واهي شوراي همكاري خليج فارس نتيجه‌اي دربرنخواهد داشت.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پيشنهاد ايران براي بررسي مسئله سوريه و بحرين در مذاکرات آتي ايران و 1+5 در قزاقستان و محکوميت اين پيشنهاد از سوي شوراي همکاري خليج‌فارس گفت: جمهوري اسلامي ايران نقشي تعيين‌کننده در معادلات سياسي منطقه دارد و همواره آمادگي خود را براي انجام مذاکرات اعلام کرده است و لذا ادعاهاي شوراي همكاري خليج‌فارس محلي از اعراب ندارد. 
 
وي ادامه داد: اگر آمريکا امروز در همه پروژه‌هاي منطقه‌اي خود شکست خورده، به دليل رعايت نکردن وزن ژئوپوليتيکي ايران در منطقه است.  
 
وي با اشاره به پيشنهاد ايران براي بررسي مسئله سوريه و بحرين تصريح کرد: متهم کردن کشورمان به دخالت در امور داخلي سوريه و بحرين اقدامي بي‌اثر است چراکه ايران همواره به دنبال حل مسالمت‌آميز بحران در اين کشورهاست.  
 
نماينده مردم اردبيل همچنين اظهار داشت: طرح اين پيشنهادات از سوي ايران مثبت بوده و در راستاي بررسي و تبادل نظر درباره مسائل بحرين و سوريه صورت گرفته است.


وي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر پيگيري حادثه 22 بهمن قم گفت: ابعاد و زواياي مختلف اين حادثه و اخلال در سخنراني رئيس مجلس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال بررسي و پيگيري در كميسيون است.

لازم به ذكر است، روز گذشته، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، با ردن کردن پیشنهاد ایران مبني بر بررسي مسئله سوريه و بحرين در مذاکرات آتي ايران و 1+5 در قزاقستان اعلام کرد که اين پیشنهاد نمونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است.

 
انتهاي پيام/  س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار