کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: غذا یا میان‌وعده تکه‌هایی از پازل رژیم غذایی هستند پس بهتر است غذایی استفاده شود که کمبود آن در بدن احساس می‌شود.

لیلا شورورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: باید زمانی غذا خورده شود که احساس گرسنگی کنیم، وقتی به‌تازگی چیزی خورده‌ایم دیگر گرسنه نیستیم پس قبل از آنکه غذا یا میان‌وعده را بخوریم اطمینان حاصل کنیم که آیا باید آن را بخوریم یا نه؟

وی بیان داشت: غذا می‌خوریم تا زنده بمانیم، این یعنی غذایی که می‌خوریم باید مقداری مواد مغذی و ویتامین وارد بدن کند تا بدن کارش را به‌درستی انجام دهد.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: در کنار سالم ‌بودن، رژیم غذایی باید متعادل باشد؛ اگر برای صبحانه، غذایی پر پروتئین مثل تخم‌مرغ و ماست یونانی که روی آن با آجیل تزئین شده صرف شود در میان‌وعده صبح نیز باید غذایی خورده شود که حاوی فیبر، پتاسیم و یا ویتامین‌آ باشد.

شورورزی ادامه داد: اگر بخواهید در زمان میان‌وعده، موز، نان تست و کره بادام‌زمینی، یک ورقه پنیر و مقداری کراکت(نوعی کلوچه) مصرف کنید، کامل و سالم به‌نظر می‌رسد اما مقدار انرژی که وارد بدن می‌کند بیشتر از مقدار انرژی یک میان‌وعده ساده است.

وی خاطرنشان کرد: وابسته به وزن و برنامه کاهش وزن هر میان‌وعده باید دارای 150، صبحانه 300 تا 500، نهار 400 تا 600 و شام باید در حدود 400 تا 600 واحد انرژی داشته باشد.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: در بعضی موارد نمی‌توان بین گزینه‌ها سالم‌ترین را انتخاب کرد(در مورد غذای مورد علاقه خود شاید نخواهید سالم‌ترین را انتخاب کنید) اما اکثریت غذاها و میان‌وعده‌ها باید سالم باشند پس به‌دنبال راهی برای کاهش انرژی، چربی، کلسترول، سدیم و قند باشید.

شورورزی اضافه کرد: باید برای سالم بودن و تنظیم وزن هر زمان که گرسنه شویم غذا بخوریم آن هم غذایی که تمامی مواد مورد نیاز بدن را تامین کند/س

برچسب ها: کارشناس ، تغذیه ، دانشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.