رئیس سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: با راه اندازی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با شعار هر خانه، یک کتابخانه رضوی، بیش از شش میلیون و 890 هزار شیء دیجیتالی شامل کتب خطی، کتب چاپ سنگی، کتب چاپ سربی و قدیمی، اسناد تاریخی، مطبوعات و کتب الکترونیکی روی سایت اینترنتی قرار می گیرد




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، زاهدی با بیان اینکه مقدمات راه اندازی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در دست انجام است، گفت: پس از گشایش این کتابخانه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی به آدرس WWW.aqlibrary.org و ثبت نام در آن از گنجینه فرهنگی آستان قدس رضوی بهره مند شوند.

او اظهار داشت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای 85 هزار نسخه کتاب خطی، بیش از 44 هزار نسخه کتاب چاپ سنگی و حدود دو میلیون کتاب چاپی در موضوعات مختلف است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: موزه های این نهاد با 17 گنجینه تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد که بیش از 90 درصد آنها به واسطه عشق و علاقه واقفان و هنرمندان جهان اسلام به حضرت امام رضا (ع) اهدایی می باشد، از بزرگترین موزه های وقفی جهان به شمار می رود.

زاهدی افزود: هم اکنون 13 میلیون برگ سند تاریخی و یک میلیون و 400 هزار نسخه نشریه قدیمی و ادواری در مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می شود که تاکنون از این تعداد دو میلیون برگ از نفایس اسنادی و تعدادی زیادی از نشریات دیجیتال سازی و نسخه پشتیبان از آنها تهیه شده است.

او گفت: غنی ‌ترین و فعال ‌ترین مرکز کتابخانه ‌ای، موزه‌ ای و گنجینه اسناد و نفایس جهان اسلام در آستان قدس رضوی روزانه پذیرای بیش از 20 هزار نفر از علما، دانشمندان، دانش پژوهان و علاقه‌ مندان به آثار فرهنگی، هنری و تاریخی است. /س

 

برچسب ها: گنجینه ، استان قدس ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.