ایمنی نانو فناوری یک مسئله احساسی در توسعه این فناوری است چرا که اعتماد مردم در استفاده از تولیدات نانو تکنولوژی در راستای ارتقای زندگی مردم صورت می گیرد.

 سعيد سرکار دبیر ستاد و توسعه فناوری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در نشست سیمپوزیوم ایمنی نانو گفت: آگاهی سازي، شفاف سازی و اطلاع رسانی مردم از نانو تکنولوژی وظیفه مسئولان در حوزه فناوری نانو است.

وی افزود: بحث نانو تکنولوژی از 10 سال پیش در کشور مطرح شده است و کشور در این سال ها پیشرفت های چشمگیری در این زمینه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: البته ایران در بخش نانو فناوری ها رشد تصاعدی از رتبه ی 53  به رتبه هشتم جهان صعود کرده است و ایران و استرالیا پیشگامان فناوری نانو تکنولوژی هستند.

وی با توجه به پیشرفت روز افزون این فناوری در ایران و تولید محصولات نانو فناوری در کشور اظهار داشت: بخش  ایمنی نانو یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش های توسعه محصولات نانویی است و ایمنی نانو فناوری یک مسئله احساسی در توسعه این فناوری است چرا که اعتماد مردم در استفاده از تولیدات نانو تکنولوژی در راستای ارتقای زندگی مردم صورت می گیرد و افراد سودجو نباید این اعتماد را از مردم بگيرند.

سعید سرکار در بخش ایمنی نانو تاکید کرد: هر فناوری و فواید بسیاری دارد و فناوری نانو نیز از این قائله مثتثنی نیست.

وی در پایان گفت: فناوری نانو به همه فوایدش مضراتی دارد که باید به مردم اطلاع داده شود اما نباید بزرگنمایی کرد و مردم طبق یک نظریه زیر بینایی؛ باید به توسعه ایمنی، فناوری وضعیت نانو بیش از پیش اشنا بشوند./ع2
برچسب ها: نانو ، فناوری ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار