وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی بزرگترین تالار فرهنگی هنری در استان کرمان افتتاح می شود که ظرفیت وگنجایش فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رفسنجان ، سید محمد حسینی عصر دیروز در مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره فیلم فجر در رفسنجان ، از افتتاح بزرگترین تالار فرهنگی و هنری در استان خبر داد و اظهار داشت: این تالار ظرفیت وگنجایش فراوانی دارد که به همراه هفت تالار دیگر در کشور افتتاح می شود.

وی افزود: این تالارها می توانند میزبان برنامه های فرهنگی هنری کشور باشند.

حسینی برگزاری جشنواره فیلم فجر در رفسنجان را رویداد فرهنگی مهمی دانست واظهار داشت: از تمام کسانی که در عرصه هنر مخصوصا هنر سینما تلاش می کنند وبرای مردم نشاط وشادابی ارمغان می آورند باید قدردانی شود.

وی با اشاره به سخن رهبر فرزانه مبنی بر اینکه "سینما کلید پیشرفت کشور است" ، خاطرنشان کرد: قطعاً هنر مندان نیز با ارائه هنرشان موجب پیشرفت کشور می شوند.

حسینی با بیان اینکه سینما از هر ابزاری تاثیر گذار تر است ، افزود: سینمای ایران در تمام دنیا جایگاه خاص خود را دارد.

وی تأکید کرد: سینما گران جوان باید با بهره گیری از تجربه ها ، خلاقیت و نو آوری در این راستا گام بردارند که قطعاً کارهای مورد قبولی که انجام می دهند نوید پیشرفت در این حوزه را برای آن ها دارد.

حسینی به هزینه بر بودن برخی فیلم ها اشاره وگفت: فیلمبرداری برخی صحنه های فیلم ها باید در کشور های خارجی صورت گیرد و یا برای نمایش دادن برخی کارهای تاریخی وجهانی باید به خارج از کشور سفر شود که طبیعی است برای اینکار هزینه های زیادی می شود.

وی ارائه فیلم برخی کارگردانان جوان که برای اولین به این عرصه وارد شده و موفقیت کسب کرده اند را نشان از توانمندی بالای سینمای ایران دانست واذعان کرد: می توانیم با وجود این مهم اثبات کنیم ایران یکی از ده سینمای بر تر دنیا با پیام اخلاقی وانسانی است./س

برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.