راشد الغنوشي رهبر حزب النهضة تونس گفت: ضربه زدن به حزب النهضة به معناي در هم شکستن ستون فقرات تونس است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الدستور ؛ با درج بخشي از مصاحبه راشد الغنوشي‌ رهبر حزب اسلامي النهضه تونس با روزنامه الشرق الاوسط، نوشت: راشد الغنوشي با نتقاد از  گروههاي حامي انحلال شوراي موسسان براي پايان دادن کامل به فرايند سياسي در اين کشور، گفت: «کسانيکه بر ضد النهضه بسيج شده اند فراموش کردند که اين جنبش رکن اصلي و ستون فقرات کشور است.هنگاميکه زين العابدين بن علي رئيس جمهور سابق درصدد از ريشه برکندن النهضه بود، جامعه و نيروهاي ملي از هم فرو پاشيد. ضربه زدن به جنبش النهضه به مثابه در هم شکستن ستون فقرات کشور است. اين جنبش برادر بزرگ نيروهاي ملي است».

الغنوشي همچنين در مصاحبه با اين روزنامه، به تشکيل دولت تکنوکرات تا پيش از پايان هفته جاري ابراز اميدواري کرد و گفت: دوست داريم تمام احزاب ملي در تحمل بار تغييرات دموکراتيک در تونس مشارکت کنند. برخي از احزاب تونسي به اين نداي ما پاسخ دادند اما برخي ديگر مخالفان را انتخاب کردند.رئيس حزب حاکم تونس گفت: بزرگترين دستاورد انقلاب تونس آزادي است که در حال حاضر تمام کشور تونس از آن برخوردارند و باعث شده تونس نمونه‌اي بي‌نظير در جهان باشد که در آن زمان داعيان اسلام و نوگرايان در يک جا جمع شده‌اند. 

الغنوشي از گروه‌هاي طرفدار انحلال شوراي موسسان و پايان دادن به کار اين شورا انتقاد کرد و گفت: شايد يکي از اهداف ترور شکري بلعيد، يکي از فعالان تونسي اين مسئله بوده است. ما ترور بلعيد را بخشي از مسير توطئه عليه انقلاب تونس مي‌دانيم و معتقديم ترور وي در حقيقت توطئه‌اي عليه دولت ائتلافي تونس به رياست جنبش النهضة بوده و گلوله‌اي در سينه جنبش النهضة و انقلاب تونس است. خون‌هايي که در تونس ريخته شد امروز شکوفا شده است و کساني که عليه جنبش النهضة تلاش مي‌کنند فراموش کردند که النهضة ستون فقرات تونس است. 

الغنوشي درباره طرح پيشنهاد جبالي براي تشکيل دولت تکنوکرات گفت: جبالي اخيرا پيش‌نويسي را براي اصلاح دولت از طريق دعوت به تشکيل دولت تکنوکرات ارائه داد. ما به دولت جبالي و اقدامات آن براي عبور از مشکلات کنوني ايمان داريم و از همه طرح‌ها براي نجات کشور حمايت مي‌کنيم اما معتقديم دولتي که قادر به شکوفا کردن کشور است دولت ائتلاف ملي و نجات ملي است. پيشتر حمادي جبالي در پي ترور شکري بلعيد اعلام کرده بود درصدد تشکيل دولتي غيرحزبي و تکنوکرات در تونس است. جبالي همچنين تهديد کرده بود در صورت شکست تلاش‌ها براي تشکيل دولت مذکور و عدم موافقت با اعضاي اين دولت استعفا خواهد کرد.



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: الغنوشی ، النهضه ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار