پنج‌شنبه 26 بهمن و در دومین روز بیست‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، برج میلاد شبی پر احساس را با حضور "بابک جهانبخش" تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران، پنج‌شنبه 26 بهمن و در دویمن روز بیست‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، "ارکستر فیلارمونیک آی‌سو" به رهبری "کریستین شولتز" ساعت 18:30 و گروه "ادیب" به سرپرستی "محمد معتمدی" ساعت 21 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
همچنین در این روز، رسیتال ویلون و پیانو به سرپرستی "تینا جامه‌گرم"ی و رسیتال پیانو به سرپرستی "آرش گوران" ساعت 18:30 و رسیتال پیانو توسط گروهی از هلند ساعت 21 در سالن رودکی برگزار می‌شود.
همچنین گروه "گروه کر‌فرهنگسرای بهمن" به سرپرستی "آرش فلاحی" و گروه "کر‌فرهنگسرای سرو" به سرپرستی "مرتضی کنی" و "فرامرز رشیدی" ساعت 18:30 و گروه"وابات" متشکل از "عیسی غفاری" و "مجید حسین‌خانی" ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
همچنین 26 بهمن، گروه "نوای مهرصد دستگاه" به سرپرستی "حسین روز‌بهانی" و گروه " مهر استان مرکزی" به سرپرستی "امیر کزازی مجد" ساعت 19 در پژوهشکده فرهنگ و هنر روی صحنه می‌رود.

در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر، "رضا  یزدانی" ساعت 18:30 و "بابک جهانبخش" ساعت 21 در برج میلاد تهران با هواداران خود ملاقات می‌کنند.

رضا یزدانی خواننده،‌نوازنده و آهنگساز و بازیگر سینما متولد تهران است. وی از نوجوانی به موسیقی روی آورده است. تخصص او در نواختن گیتار خصوصا گیتار الکتریک است و سبک خواندن او راک بوده که با شیوه ای جدید موسیقی راک را به صورتی کاملا خاص ایرانیزه و باب طبع ایرانی ها کرده است. اشعار ترانه های او عمدتاً درونمایه اعتراضی و اجتماعی دارد که با صدای خش دار و حماسی او سبکی خاص را در موسیقی کشور رقم می زند.
یزدانی موسیقی حرفه ای را در 25 سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر "دادگاه جنجال برانگیز" در سال 77 شروع کرد و و در سال 79 توانست نخستین‌ آلبوم را به نام "شهر دل" و در سال 82 آلبوم "پرنده بی پرنده" را روانه بازار موسیقی کند. یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال 83 با کار در فیلم های مسعود کیمیایی شروع و پس از انتشار آلبوم "هیس" اقدام به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد. "ساعت 25 شب" ، "ساعت فراموشی" و "خاطرات مبهم" آخرین آلبوم های وی به شمار می روند.

بابک جهانبخش متولد اول فروردین سال 62 در بوخوم آلمان که در سال 84 با آلبوم "چی شده" به عنوان دومین پدیده سال معرفی شد " بی اسم" روند رو به پیشرفت برای بابک جهانبخش بود و خرداد سال 90 هوادارانش را مهمان "احساس دوست داشتنی" اش کرد. "زندگی من" نیز آلبومی دلچسب و بی نظیر "من و بارون" نیز از آخرین آلبوم های این خواننده تازه نفس است.
بابک نوازندگی پیانو را از 5 سالگی زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بوخوم آغاز کرد و بعد از تحصیلات پدرش و بازگشت به ایران، به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد نخستین کسی که او را به خواننده شدن تشویق کرد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز قدیمی بود او پس از طی دوره های آموزشی جدید در سال 76 و سن 14 سالگی مجوز رسمی خود را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد و یک کار را برای این سازمان ضبط کرد.
جهانبخش مبانی آهنگسازی و تنظیم و دوره های تئوریک موسیقی را زیر نظر اساتید بزرگ موسیقی همچون مرتضی دلشاد، مجتبی میرزاده، مسعود میردامادی و.. طی کرده است.

26 بهمن ، موسیقی "پروژه تهران پاریس" در دومین اثر "افشان مهران" و "نوای نور" اثر "کریستف رضاعی" ساعت 10:30 در خانه هنرمندان بررسی می‌شود./ي2

گزارش از بهاره كنجكاوفرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار