سرپرست هیات دانشگاه های علوم پزشکی عراق و رییس دانشکده بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی کربلا گفت: 13تفاهم نامه تاکنون بین دانشگاه های بغداد و ایران امضا شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دکتر آل طعمه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز که در بیت وی صورت گرفت، از جمله این دانشگاه ها به شش دانشگاه علوم پزشکی از جمله در تبریز، تهران، مشهد و اصفهان اشاره کرد.

وی همچنین با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و ابراز ارادت خود به بنیانگذار کبیر انقلاب افزود: صدام ملعون موجب جدایی مردم دو کشور شده بود، اما در فضای کنونی سفر زایران ایرانی به کربلا و دیگر عتبات مقدس عراق ارتباط های خوبی بین دو کشور برقرار شده و سفر مردم عراق به مشهد این فضا را تقویت کرده است.

دكتر عليرضا يعقوبي رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: تعاملات و ارتباطات دو طرفه از یک سو به پیشرفت علم و دانش در عراق کمک کرده و از سوی دیگر برای ایران تاثیر گذار بوده و باعث شده مرزهای دانش فراتر از مرزهای جغرافیایی توسعه یابد.

وي اظهارکرد: حسن نیت عمیقی بین ایران و عراق وجود دارد و مناسباتی که کادر و هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور با هم برقرار کرده اند، آینده روشنی را نوید می دهد.

قائم مقام وزير بهداشت در استان اضافه کرد: علایق و روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بویژه مردم شیعه کربلا و نجف با شیعیان ایران در اوج محبت قرار دارد و این روابط طوری است که مرزهای جغرافیایی نیز مانع این محبت ها نشده و تاثیر خود را از دست داده است.

دكتر یعقوبی گفت: بعد از سقوط رژیم صدام این ارتباط ها و همکاری های دو جانبه به وجود آمده و توسعه بیش از پیشی پیدا کرده بویژه در موضوع بهداشت و درمان این توسعه ارتباط ها نمود پیدا کرده است.

وی افزود: اما بسترهای مناسب بیشتری برای توسعه همکاری ها به صورت عمیق تر از امروز می تواند وجود داشته باشد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي یادآوری کرد: پیش از این هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشگاه های علوم پزشکی بغداد، کربلا و نجف دیدن کرد که توسعه همکاری ها و ارتباط کنونی را پایه گذاری نموده است. /س

 

برچسب ها: تفاهم ، نامه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.