وخامت حال اسراي فلسطيني اعتصاب کننده در زندان هاي رژيم صهيونيستي سازمان ملل را هم نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ، سازمان ملل درباره سرنوشت اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم اشغالگر اسرائيل و بخصوص سامر العيساوي يکي از چهار اسير فلسطيني که مدتي طولاني است در اعتصاب غذا به سر مي برند ابراز نگراني کرد. 
حال العيساوي به سبب اعتصاب غذايي که از هفت ماه پيش آغاز کرده به شدت رو به وخامت است. مقامات رژيم اشغالگر العيساوي را که در جريان مبادله اسراي فلسطيني با گلعاد شاليت نظامي اسرائيلي آزاد شده بود بار ديگر در ژوئيه گذشت بازداشت کرد و با وجود وخامت حال وي از آزادي او خودداري مي کند. 
وائل الدحدوح خبرنگار اين شبکه در غزه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که خواهر العيساوي حال وي را بسيار وخيم اعلام کرد افزود: به گفته برخي از وکلا العيساوي بيشتر شبيه يک اسکلت شده است و همچنان به اعتصاب غذاي خود که شايد طولاني ترين اعتصاب غذا در تاريخ بشريت باشد ادامه مي دهد. 
خواهر العيساوي گفت: وزن سامر العيساوي به چهل و شش کيلوگرم کاهش يافته است و در بخش هاي مختلف بدنش درد دارد و ميزان قند خون وي نيز به شدت کاهش يافته است و بدن وي بسياري از املاح خود را از دست داده است و همين امر باعث نگراني پزشکان براي سلامتي وي شده است. وي بارها به کما رفته است. 
در ادامه گزارش آمده است: دادگاه عالي اسرائيل که براي رسيدگي به پرونده يکي ديگر از اعتصاب کنندگان فلسطيني تشکيل جلسه داد از دخالت در احکام ديگر دادگاه هاي نظامي که زندانيان فلسطيني در آنها محاکمه مي شوند خودداري کرد ولي از اين دادگاه ها به سبب تعلل در رسيدگي به پرونده  اسراي فلسطيني انتقاد کرد. 
خبرنگار ادامه داد: اين اوضاع باعث شد خضر عدنان اسير آزاد شده فلسطيني که اعتصاب غذا را در زندان هاي اسرائيل تجربه کرده است بار ديگر و اين بار در مقر صليب سرخ بين المللي در رام الله براي حمايت از دوستان خود اعتصاب غذا کند. 
از سوي ديگر شرکت کنندگان در خيمه تحصن که در مقابل مقر کميسارياي عالي حقوق بشر در نوار غزه برپا شده است از عملکرد موسسه هاي بين المللي ذيربط در خصوص مسئله اسرا انتقاد کردند. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار