مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: این شهرستان از نظر تعداد کندوهای بومی و مدرن و میزان تولید سالانه عسل رتبه نخست آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، نریمانی بااشاره به اینکه هم اکنون در مراغه 94 هزار و 555 کلنی کندوی زنبور عسل مدرن و 56 هزار و 17 کلنی بومی وجود دارد افزود: زنبورداران این شهرستان امسال موفق به تولید دو هزار و 762 تن عسل شدند.

نریمانی با اشاره به اینکه این میزان شامل 8/23 درصد عسل استان است، اضافه کرد: مراغه همچنین بیشترین میانگین تولید عسل از کندوهای بومی آذربایجان شرقی را با 10 کیلو گرم از هر کندو به خود اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: زنبورداری در این شهرستان برای 800 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

نریمانی، با بیان اینکه 50 درصد عسل تولیدی مراغه در دیگر شهرستان های استان و تهران عرضه می شود، یادآوری کرد: عسل تولیدی مراغه از بی نظیرترین تولیدات کشور محسوب می شود. وی گفت: عسل تولید شده در مراتع سهند به دلیل پایین بودن رطوبت، از مرغوبیت و مشتری پسندی زیادی برخوردار است./س

برچسب ها: کسب ، رتبه نخست ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
در اثر چرای بی رویه دام مراتع مراغه از بین رفته ودیگر غذای زنبور بجای شهد گلها وگیاهان تبدیل به شکر وقند شده است قند وشکر دارای یک ترکیب واحد بوده وهمان ترکیب پایه عسل تولیدی زنبور میشود مصرف بیش از حد چنین عسلی بدن را اسیدی کرده وتعادل شیمیایی بدن واعصاب را به هم میریزد در حالیکه عسل طبیعی در درمانناتوانی جنسی افسردگی عقیمی ودرمان پیری زودرس بسیار مفید وشفا بخش است وعسل شیرابه ای خاصیتی چون نوشابه های گاز دار پیدا میکند به هر حال این عسل تولیدی از شیرابه های قندی خاصیت سرطانزایی داشته وارمغان ان فرسودگی بدن است