سازمان آمریکایی فریدوم هاوس کشور مصر را به دلیل سرکوب کردن کاریکاتوریست ها، نویسندگان و طنزنویسان در ردیف کشورهای استبدادگر قرار داد که آزادی بیان را سرکوب می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، با وجود تاکید دولت مصری بر فعالیت های دموکراتیک، سازمان حقوقی " فریدوم هاوس" کشور مصر را ضمن نظام های اسبتدادگری معرفی کرد که دست به تعقیب قانونی منتقدان خود می کند.

 سازمان آمریکایی در ادامه گزارش خود افزود: کاریکاتوریست ها، نویسندگان مطالب طنز آمیز و شهروندان عادی کشور نمی تواند به خود جرات دهند و در مورد سیاستمداران و یا فسادهای دولتی موجود در کشور سخنی بگویند.

به نوشته سازمان فریدوم هاوس مجازات کاریکاتوریست ها و طنزنویسان نه تنها تعرض به حق آزادی بیان است بلکه یک سیاست اشتباه محسوب می شود؛ زیرا رهبر دموکراتیک رهبری است که به دلیل دادن حق بیان واقعیت به شکلی طنز آمیز به نویسندگان، روزنامه نگاران و نقاشان مورد محبوبیت قرار می گیرد.

 رهبرانی که با طنزنویسان به شکلی رسمی و قانونی برخورد می کنند، برای کسب حمایت های عمومی مجبورند ضررهای زیادی را تحمل کنند و به این ترتیب سازمان فریدوم هاوس نظام دولتی محمد مرسی را ضمن نظام هایی قرار می دهد که با منتقدان دولت به بهانه اهانت به ریاست جمهوری برخورد شدید می کند.

علاوه بر ریاست جمهوری مصر، هر کدام از ریاست جمهوری چین و حزب کمونیست وی، نظام دولتی مالزی، آذربایجان و نظام دولتی برمه در ردیف نظام های استبدادگری قرار دارند که با فعالان ادبی و هنری به شکلی نامناسب برخورد می کنند. 

برچسب ها: مصر ، آزادی ، فریدوم ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار