مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: کلونی‌های عسل تالش به 80 هزار رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،جابر تجارتی، با اشاره به اینکه در سال گذشته 72 هزار کلونی زنبور عسل در تالش وجود داشت، گفت: امسال با توجه به آب و هوای مناسب تعداد کلونی‌های تالش به 80 هزار کلونی رسید.

وی افزود: امسال سال شکوفایی و استثنایی برای زنبور عسل گیلان بود به نحوی که شاهد افزایش بسیار مطلوب عسل در شهرستان تالش بودیم.

تجارتی با بیان این مطلب که 600 خانوار در شهرستان تالش به زنبورداری مشغولند، خاطر نشان کرد: برخی از آنها به صورت صد درصدی فقط زنبورداری می‌کنند و برخی دیگر به صورت تلفیقی کار می‌کنند به طوری که علاوه بر زنبورداری به کارهای کشاورزی و باغبانی نیز می‌پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش ادامه داد: در حال حاضر یکی از اقدامات مهمی که در حمایت از زنبورداران تالش در حال انجام است، بیمه کردن زنبورداران زیر 50 سال است که 50 درصد حق بیمه آنها از یارانه کشاورزی تامین می‌شود و 50 درصد باقیمانده توسط خود زنبورداران پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز در دنیا زنبورداری فقط برای تولید عسل نیست و یکی از فواید مهم این کار تولید محصولات باغی با کیفیت است که با همکاری زنبورها در باغات صورت می‌گیرد.

تجارتی تصریح کرد: عسل تالش از 5 هزار تومان تا 50 هزار تومان به فروش می‌رسد و بستگی به تولید آن از گل یا شکر دارد.

وی افزود: نبود کارخانه بسته‌بندی عسل در استان موجب شده است که عسل‌های باکیفیت شهرستان تالش در رقابت با عسل‌های بی‌کیفیت با بسته‌بندی‌های بسیار شکیل نتواند رقابتی برابر داشته باشد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گیلان ، تالش ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.