معاون عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بازسازی و وارد مدار شدن واحد چهارم گوگرد سازی این شرکت خبرداد.

محمد فرزانه مقدم در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با اعلام این خبر افزود: در عملیات بازسازی از تعداد دو هزار لوله مبدل بازیافت حرارت، حدود یک هزار و 200 عدد لوله 12 متری به قطر پنج میلیمتر درون پوسته 35/3 متری تعویض شد.

وی در ادامه به فعالیت مبدل بازیافت حرارت اشاره و اظهارکرد: ظرفیت حرارتی آن بیش از 38 میلیون کیلو کالری در ساعت است که از تبادل با گاز خروجی از کوره واکنش ساعتی 60 تن بخار فشار متوسط تولید شده و نیروی محرکه مورد نیاز دمنده های واحد را تامین می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برنامه ریزی فشرده اولیه قرار بود عملیات بازسازی در 75 روز انجام شود تصریح کرد: کار بازسازی با انجام طرح های ابتکاری و تلاش شبانه روزی و در دمای منفی 17 درجه و 27 روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده در سایت انجام گرفت.

فرزانه مقدم تاکید کرد: بازسازی واحد چهارم گوگرد خللی در برنامه تولید گاز پالایشگاه ایجاد نکرد.

معاون عملیات پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: واحدهای گوگرد سازی با خوراک ساعتی 200 هزار متر مکعب گاز اسیدی و تولید روزانه دو هزار تن گوگرد با درجه خلوص 97/99 در مدار تولید قرار داشته که در طول مدت بازسازی واحد چهارم، خوراک آن بین واحدهای یک، دو و سه گوگردسازی تقسیم شد و ظرفیت آن ها کامل گردید و گوگرد طبق برنامه، تولید و درجه خلوص آن در همان سطح اولیه حفظ شد.

وی بیان کرد: عملیات بازسازی با بهره گیری از تخصص های گوناگون برای اولین بار با توان سه هزار و 800 نفر روز و بکارگیری یک هزار ساعت ماشین آلات سنگین انجام گرفت. /س

 

 

برچسب ها: ورود ، مدار ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.