مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان از شناسایی 21 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز از اولویت های مسئولان استان در جهت امنیت جان مسافران و جلوگیری از حوادث است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،داوود سعدی ضمن اشاره به شناسایی بیش از 20 نقطه حادثه خیز استان سمنان، اظهار داشت: با اطلاع رسانی و توصیه به راننده های وسایل نقلیه سعی کردیم تمام نقاط حادثه خیز را شفاف سازی کنیم و خوشبختانه در این محورها  تصادفات و تلفات جاده ای را کاهش دادیم.

وی از کاهش 21درصدی تلفات جاده ای خبر داد و گفت: این کاهش در برنامه ها 15درصد بود اما خوشبختانه در این زمینه از برنامه جلوتر هستیم.

تقویت ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان سمنان

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان همچنین ضمن اشاره به اینکه با همکاری پلیس راه، اداره کل راه و ترابری استان سمنان سعی شده مشکلات نقاط پر حادثه رفع شود افزود: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان از جمله برنامه های مهم امسال بود.

وی با اشاره به ساماندهی گروهای امداد و نجات استان سمنان گفت: خوشبختانه ضریب سانحه کاهش یافته است یعنی افراد زیر 10 دقیقه در صحنه حادثه حضور داشتند و این زمان از متوسط کشوری پایین تر است.

ثبت روز بدون حادثه در استان سمنان

سعدی با یاد آوری اینکه 30 آبان ماه روز بزرگداشت قربانیان حوادث جاده ای بود، گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان سمنان به دستور استاندار در این روز مانوری را به صورت هماهنگ از ساعت هشت صبح تا 18بعد ظهر اجرا کردیم.

وی با قدردانی از هلال احمر، اورژانس، گروه های امداد و نجات، راهداری، راه و ترابری و پلیس راه افزود: در این روز تعداد تلفات 100 درصد کاهش یافت و توانستیم این روز را بدون حادثه اعلام کنیم.

صدور 60 موافقت نامه برای مجتمع های خدماتی و رفاهی استان سمنان

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان از صدور 60 موافقت مجتمع خدماتی و رفاهی در استان سمنان خبر داد و با قدردانی از حوزه نیرو برق، شرکت نفت، جهاد کشاورزی و ... گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه موافقت اصولی سهم مجتمع خدماتی نیز در کشور به رتبه اول برسیم.

وی همچنین اضافه کرد: هم اکنون در حوزه مجتمع خدمات رفاهی جز شش استان برتر کشور هستیم.

افزایش مجتمع های خدماتی و رفاهی در استان سمنان

سعدی با اشاره به این مطلب که هم اکنون قریب 24 مجتمع خدمات رفاهی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: امیدواریم این تعداد تا اواسط سال 92 به 30 تا برسد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران مجتمع های خدمات رفاهی حمایت کنیم افزود: در این زمینه تسهیلات خوبی را خواهیم داد و حتی تاسیسات زیر بنایی هم به صورت رایگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر حادثه های استان سمنان به علت واژگونی و خواب آلودگی رانندگان است تصریح کرد: افزایش تعداد مجتمع ها خدمات رفاهی می تواند خواب آلودگی را تا حدودی کاهش دهد.

طرح درب به درب انحصاری است

وی با اشاره به طرح درب به درب افزود: این طرح را فقط استان سمنان اجرا کرده است.

سعدی از استقبال خوب مردم از این طرح خبر داد و افزود: این طرح را خودمان از دوسال گذشته عملیاتی کردیم و در حال تقویت آن هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح از مبداء به مقصد است، بر شعار ارتقای سطح خدمات تاکید کرد و از رسانه ها خواستار اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه شد.

اجرای طرح جا ماندگان سفرهای برون شهری در استان سمنان

 مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان با اشاره به طرح جاماندگان سفرهای برون شهری افزود: ناوگان عمومی آماده باش هستند تا مسافران ناوگان هایی را که بر اثر سانحه، نقص فنی و... دچار مشکن می شوند، و غالبا هم زائران امام رضا(ع) هستند، به مقصد برسانند.

سعدی با بیان اینکه این طرح فقط در استان سمنان اجرا می شود اظهار داشت: این طرح جزو خدمات و وظیفه نیست بلکه ما جز خادمین امام رضا(ع) هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما به دنبال کیفیت هستیم و در کمیت در حوزه مسافربری اشباع شده ایم.

ایجاد آبادی نماها در استان سمنان

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان از ایجاد آبادی نما خبر داد و گفت: برای این طرح 20 نقطه شناسایی شده که تاکنون هفت نقطه مصوب شده است.

وی با اشاره به این مطلب که توافق نامه ای را با اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در این زمینه منعقد کردیم اظهار داشت: امیدواریم در دو ماه آینده "آبادی نماها" ایجاد شود و اگر این کار در این مدت انجام نشود در اولویت برنامه سال 92 خواهد بود.

سعدی با اشاره به برگزاری قریب 90 هزار ساعت آموزش فنی حرفه ای برای رانندگان و مجموع شرکت های حمل و نقل، اظهار داشت: در زمینه آموزش های کاهش تصادفات و یاد گیری فرهنگ رانندگی و... جز استان های برتر و نسبت به جمعیت جز استانهای اول هستیم.

تشکیل گروهای نظارتی برای رفاه مسافران نوروزی در استان سمنان

سعدی ایجاد کارهای گروهی را ضروری دانست و گفت: هم اکنون گروهای نظارتی را تشکیل دادیم تا  این گروها بر نماز خانه ها، مجتمع های خدمات رفاهی، پمپ بنزین ها، کمپ ها، رستوران ها و... بازدید کنند تا اگر نقصی وجود دارد تذکرات داده شود تا مسافران نوروزی با مشکل مواجه نشوند.

سعدی با بیان اینکه تاکنون بر اساس گزارش های چهار تیم، 30 درصد تذکرات داده شده است، اظهار داشت: امیدوارم تا آخر بهمن ماه با هماهنگی های لازم از تمام مجتمع ها بازدید کنیم تا مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: باید پایانه های مسافربری با همکاری شهرداری در هر شهرستان بازدید و نواقص آنها رفع شود.

نصب وب کیوسک در دانشگاه ها

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان سمنان با اشاره به این مطلب که باید برای مسافران به ویژه بانوان مکان های امن و مناسبی در نظر گرفته شود عنوان کرد: این فعالیت ها از جمله برنامه ها برای ایام نوروز است.

سعدی افزود: با نصب وب کیوسک در دانشگاه ها، مسافران نوروزی و به خصوص دانشجویان می توانند نسبت به تهیه بلیط اینترنتی از سامانه پیش فروش شرکت های حمل و نقل مسافر برای تاریخ ها و مقاصد مختلف استفاده کنند.

بیست و سوم بهمن ماه آغاز پیش فروش بلیط های اینترنتی
 
وی همچنین از آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی به صورت اینترنتی از بیست و سوم بهمن امسال خبر داد و عنوان کرد: با تدابیر و هماهنگی به عمل آمده با صنوف حمل و نقل مسافر، پیش فروش اینترنتی به مدت یک هفته به آدرس www.mosaferyar.ir و www.ssit.ir مراجعه کنند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان تاکید کرد: پیش فروش توأم اینترنتی و حضوری در دفاتر فروش بلیط شرکت ها در پایانه مسافر و دفاتر شهری از اول اسفند سالجاری آغاز می شود.
 
ارائه بلیط اینترنتی در راستای جلوگیری از اتلاف وقت و تردد اضافی
 
سعدی ضمن بیان اینکه حمل و نقل جاده ای آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب را دارد اظهار داشت: شهروندان می توانند در فرصتی مناسب با برنامه ریزی دقیق برای سفر خود و خانواده و جلوگیری از اتلاف وقت و تردد اضافی، اقدام به تهیه بلیط اینترنتی از شرکت های حمل و نقل مسافری کنند.

سعدی در پایان از تمامی رانندگان و بهره برداران خواست تا سعی کنند به قانون احترام بگذارند، با قانون رانندگی کنند تا درصد تلفات و شدت تصادفات راپایین بیاورند و با توجه به کویری بوده استان سمنان رانندگان هر زمانی خسته شدند به مدت 10 تا  15 دقیقه هم که شده توقف کنند.

برچسب ها: فروش ، حمل ونقل ، اینترنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.