جمعيت طرفداران ايمني راهها توانسته با جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه، افکار عمومي را نسبت به مقوله ايمني راه و اثرات جبران ناپذير ناشي از حوادث رانندگي حساس کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ غروي رئيس جمعيت طرفداران ايمني راهها که شب گذشته در جلسه اين جمعيت در خصوص برنامه هاي جمعيت طرفداران ايمني راهها در ايام نوروز با بيان مطلب بالا گفت: تعداد کشته شدگان ناشي از حوادث رانندگي در جهان، حدود 1 ميليون و 200 هزار نفر است که در حدود 50 ميليون نفر آنها مجروح و يک سوم اين مجروحان، دچار از کار افتادگي و معلوليت دائم مي شوند.
وي افزود: متاسفانه بالغ بر 70 درصد کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگي نان آوران خانواده هايشان هستند.
وي با اشاره به اينکه هر اقدامي در خصوص ايمني رانندگي و کاهش سوانح زمينه ساز پيشگيري از فقر و آسيب هاي اجتماعي خواهد شد، اظهار داشت: ميزان کشته شدگان ناشي از حوادث رانندگي در کشور ما حدود 20 هزار نفر است که تعداد 250 هزار نفر مصدوم و مجروح را نيز بايد به اين آمار اضافه کنيم.
وي ادامه داد: جمعيت طرفداران ايمني که تا قبل از اين صاحب دفتر مشخصي نبود، از امروز (24/11/91) صاحب دفتر مشخصي شده است، که موجب مي شود کارايي اين جمعيت بيشتر شود.
وي گفت: از جمله وظايف جمعيت طرفداران ايمني راهها، ارتباط مفيد و کارآمد ميان اعضاي اين جمعيت، راه اندازي شاخه هاي استاني و سپس برقراري ارتباط و روابط جهاني با نهادها و سازمان هاي مشابه بين المللي است.
غروي اظهار داشت: بحث ايمني جاده ها يک معضل جهاني است و براين اساس سازمان ملل از سال 2011 تا سال 2020 را به عنوان سالهايي که بايد عوامل ناشي از ايجاد حوادث رانندگي کاهش يابد، نامگذاري کرده است.
وي افزود: در سال 90 تعداد کشته هاي ناشي از تصادفات در جاده هاي ايران، به ازاي هر 100 هزار نفر، 27 نفر بود که متاسفانه اين رقم بالاتر از متوسط جهاني در ميان کشورهاي در حال توسعه است.
رئيس جمعيت طرفداران ايمني راهها، با اشاره به اينکه بيشترين مرگ و ميرها در سنين 15 تا 29 سال مربوط به کشته شدگان در تصادفات رانندگي هستند، اظهار داشت: براي توسعه فرهنگي جمعيت طرفداران ايمني راهها که محوري ترين فعاليت اين جمعيت است، اقدام به راه اندازي وبگاه و سامانه پيامک کرده ايم که اميدواريم بتوانيم در جهت کاهش تلفات حوادث رانندگي، قدم هاي موثري را برداريم./س
برچسب ها: جمعیت ، استانی ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار