در میدان نفتی سروستان و سعادت‌آباد روزانه 15 هزار بشکه نفت تولید می‌شود که این میزان قابلیت ارتقا به 30 هزار بشکه در روز را دارد.

پیمان ایمانی مجری طرح توسعه میادین نفتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: برای نخستین بار استان فارس در زمره استان‌های تولیدکننده نفت قرار گرفت و متخصصان داخلی توانستند در میادین نفتی سروستان و سعادت آباد نفت را استخراج و تولید و فراورش کنند.

وی تصریح کرد: نفت تولیدی از این میادین صرف خوراک پالایشگاه شیراز خواهد شد.

ایمانی خاطرنشان کرد: دو میدان نفتی سروستان و سعادت‌آباد در یک مجتمع قرار دادند که در مجموع 12 حلقه چاه برای این دو میدان تعریف شده است و در فاز نخست 10 حلقه چهاه کار تولید 15 هزار بشکه نفت در روز را دارا است که این میزان قابلیت افزایش به 30 هزار بشکه در روز را دارد.

مجری طرح توسعه میادین نفتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: 6 حلقه چاه تولیدی به وسیله خط لوله کار انتقال نفت را انجام می‌دهند و 6 حلقه دیگر نیز به منظور تفکیک و جمع‌آوری گازهای همراه نفت استفاده می شود و بعد از جمع‌آوری به صورت خط لوله مجزا به پالایشگاه شیراز انتقال داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در میدان سروستان 6 حلقه چاه تولیدی در سعادت آباد 4 حلقه چاه تولیدی و 2 حلقه برای تزریق گاز همراه است که تمام معیارهای زیست محیطی همراه با توسعه میادین نفتی انجام می‌شود.

ایمانی تاکید کرد: یکی از خصوصیات بارز این پروژه انتقال تکنولوژی و ساخت داخلی است که شرکت نفت مناطق مرکزی در این امر پیشرو بوده است تا جاییکه برای اولین بار هیتر حرارت مستقیم را قبلا از خارج وارد می‌شود توسط متخصصان داخلی طراحی ساخته شده است.

وی یادآور شد: نفت تولید از این میادین به وسیله خط لوله 131 کیلومتری به پالایشگاه شیراز انتقال داده می‌شود./س
برچسب ها: ایمانی ، مجری ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار