معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از افتتاح 47 پروژه گردشگری در کشور خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛  امیر امینی افزود:47 پروژه گردشگری شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی و تفریحی با حجم سرمایه گذاری معادل یکهزار و 260 میلیارد ريال که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید.
وي با بیان اینکه این حجم سرمایه گذای مربوط به  استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان  رضوی، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد است افزود: استان گیلان با 10 پروژه  و حجم سرمایه گذاری معادل 344 میلیارد ریال بیشترین تعداد و حجم را در بین استان های یاد شده به خود اختصاص داده است.
 امینی خاطر نشان کرد: با  بهره برداری از این پروژه ها 2500 تخت در 1600 اتاق، سوئیت و آپارتمان و 6300 صندلی رستوران و واحد پذیرایی به بخش تأسیسات گردشگری کشور اضافه شد.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی در ادامه تاکید کرد:استان گیلان با 680 واحد اقامتی شامل اتاق، سوئیت و آپارتمان بیشترین تعداد ظرفیت ایجاد شده دربین استان های یاد شده را دارد.
به گفته وی با آغاز فعالیت این طرح ها 920 فرصت شغلی پایدار مستقیم در سطوح مختلف ایجاد شده و در همین خصوص استانهای  فارس و مرکزی با 100 فرصت شغلی بیشترین اشتغال زایی را به خود اختصاص داده اند./ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.