محافل مطبوعاتي رژيم صيهونيستي ضمن اذعان به مقامات اين رژيم نسبت به توان حزب الله براين باورند که در جنگ اينده ، ويراني گسترده و تلفات سنگين در انتظار صهيونيستها است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رن بن يشاي تحليل گر نظامي روزنامه صهيونيستي يديعوت احرونوت با اذعان به مقامات رژيم صهيونيستي نسبت به تلاش براي شعله ور کردن اتش جنگ در مرزهاي شمالي با لبنان مي گويد در جنگ آينده با لبنان ، حزب الله از همان لحظه اول توان موشکي خود را به طوري که تا به حال تجربه نکرده ايم به رخ  ما خواهد کشيد.

بن يشاي مي افزايد جنگ آينده برنامه تلويزيوني نيست و حتما شکست هاي زيادي وجود خواهد داشت به همين خاطر مي بايست واقعيت را به مردم منتقل کنيم.وي مي گويد موشک هاي حزب الله در جنگ آينده به صورت گسترده عمق اسرائيل، پايتخت و زير ساخت هاي آن را مورد هدف قرار خواهد داد و با اين کار ضربه سختي را به افکار عمومي اسرائيل وارد خواهد کرد.

او خاطر نشان کرد با توجه به اينکه مردم اسرائيل حساسيت بالايي نسبت به کشته هاي نظامي خود دارند، حزب الله براي شکستن توان داخلي اسرائيل ، نيروهاي ارتش ان را  مورد هدف قرار خواهد داد.حزب الله با مورد هدف قرار دادن سلاح هوايي و دريايي اسرائيل همچون جنگنده ها و ناوچه هاي آن دستاورد بزرگي را در زمينه روحيه مردم و نيروهاي خود بدست خواهد آورد.

بن يشاي در ارزيابي استراتژي حزب الله معتقد است حزب الله با هجوم گسترده و دقيق موشکي خود در جنگ ظاهر مي شود و عمق اسرائيل را مورد هدف قرار مي دهد پيش از آنکه جنگنده هاي اسرائيل توان مورد هدف قرار دادن مکان پرتاب موشک ها را بيابند، حزب الله همچنين نيروهاي پياده نظام ارتش اسرائيل را که براي ساکت کردن توان موشکي حزب الله به لبنان وارد شده اند را با موشک هايي با برد کم مورد هدف قرار مي دهد و با استفاده از سلاح هاي پيشرفته اش جنگنده هاي اسرائيلي را در هوا و ناوچه هاي اسرائيل در دريا منهدم مي کند که به اين ترتيب پيروزي مادي و معنوي بزرگي را از آن خود مي کند.

بن يشاي اضافه کرد حزب الله براي متفرق کردن توان ارتش اسرائيل و عدم تمرکز آن نيروهاي ضربتي خود را به داخل اسرائيل خواهد فرستاد که با اين کار حرکت ارتش اسرائيل را با کندي روبه رو خواهد کرد.

او درباره استراتژي ارتش رژيم صهيونيستي براي برخورد با حزب الله نوشت همچنان دو دستگي ارتش را فرا گرفته، بخشي بر اين باورند که نبايد پياده نظام ارتش به نبرد راه يابند بلکه تنها با استفاده از سلاح موشکي و جنگنده ها ضربات سختي را به حزب الله وارد کرد.بن يشاي افزود در مقابل دسته اي ديگر قرار دارد که تاکيد مي کند بدون ورود پياده نظام ارتش، اسرائيل نمي تواند پرونده حزب الله لبنان را پايان دهد و با وارد کردن ضربه هاي سختي به آن براي سال ها آن را ساکت نگاه خواهد داشت .

او در پايان ، ارتش اسرائيل را پيروز جنگ احتمالي آينده برشمرد و نوشت با تمام نکات گفته شده ارتش اسرائيل با عبرت آموزي از جنگ 2006 و تکنولوژي هاي جديد نظامي مي تواند بر حزب الله غلبه کند اما مشکل اين است که اکثر نيروهاي ارتش طريقه استفاده از تکنولوژي هاي جديد را نمي دانند و مي بايست در اسرع وقت آن ها را ياد بگيرند.



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار